Connect with us

برند های مشهور

اهمیت خرید از برند های معروف

Published

on

آیا تا به‌حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا باید از یک برند معروف یا شناخته‌شده لباس بخرید؟ یا اینکه چرا هر بار که به یک فروشگاه می‌روید، برند معروفی که برایتان بیشتر آشناست را به یک برند ناآشنا ترجیح می‌دهید؟ آیا همه‎ی این موارد اتفاقی می باشند یا علت مهمی پشت این مسائل وجود دارد؟ به نظر ما هیچ‌چیزی اتفاقی نیست، اما چه‌طور ممکن است؟

تجربه‌ی خوب اعتماد خوب

هنگامی که شما برای بار اول یک کالا را خریداری می‌کنید، در حقیقت می‌خواهید بدانید که کیفیت آن کالا چگونه خواهد بود. به‌عنوان مثال، وقتی که یک لباس را خریداری می‌کنید می‌خواهید بدانید که آن لباس تا چه زمانی کهنه، رنگ و رو رفته یا پاره نخواهد شد. در حقیقت نام یک برند زمانی در ذهن شما حک می‌شود که محصولاتش امتحان خوبی را پس داده باشند. بنابراین اگر برند خاصی را برای خرید لباس‌هایتان انتخاب می‌کنید، حتما از کیفیت اجناسش راضی بودید؛ همین موضوع اعتماد شما را به‌خوبی جذب می‌کند. یکی از دلیلهای موفق بودن برندهای معروفی از قبیل «شنل» (Channel) یا «زارا» (Zara) همین موضوع می باشد.

بهتر دیده شدن

برای بیشتر آدم‌ها نه‌تنها سازگاری ظاهری با آدم‌های اطرافشان مهم است بلکه مورد پذیرش بودن نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل آدم‌ها تمایل دارند تا از یک برند معروف خرید کنند تا بیشتر مورد پذیرش قرار بگیرند. به‌عنوان مثال، خیلی از خانم‌ها و آقایان دوست دارند از یک برند خاص با مدل به‌روز خریداری کنند، چون بازیگر مورد علاقه‌شان یا یک طبقه‌ی خاصی از اجتماع، از آن سبک لباس‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. مطمئنا در این شرایط تمام افراد حس بهتری را تجربه خواهند کرد.

ایجاد تصویری بهتر

همان‌طور که آدم‌ها هویت خودشان را دارند، شرکت‌ها هم با برندهای مختلف به‌مرور هویت خودشان را میابند. اگر بخواهیم یک مثال بزنیم، می‌توان از برند لوکس «شنل» (Channel) یا برند «زارا» (Zara) نام برد. این برندها با تولید لباس‌های ساده، لباس شب، شلوارهای زنانه و جواهرات بدلی به یکی از لوکس‌ترین برندهای دنیا تبدیل شده است. از آنجایی‌که حس لوکس و شیک بودن حس خوبی است، این برندها برای همه دوست‌داشتنی می باشند؛ به همین علت بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند تا از این برندها خریداری کنند.

صرفه‌جویی در زمان

تصور کنید که به‌زودی می‌خواهید در یک مهمانی دوستانه شرکت نمایید و به یک بلوز با طرح و سبک خاصی نیاز دارید. اگر بخواهید خریدتان را اینترنتی انجام دهید و تنها نام بلوز را جستجو کنید، ده‌ها یا صدها سایت خرید اینترنتی را پیدا می کنید. در این شرایط انتخاب بسیار مشکل است. درصورتی‌که اگر سراغ یک برند معتبر، همانند «زارا» (Zara) یا «برشکا» (Bershka) بروید به‌سرعت تعداد بسیار زیاد و با طرح‌های متنوعی از بلوزها را در اختیار خواهید داشت. در این شرایط می‌توانید با خیال آسوده خریدی مطمئن و رضایت‌بخش داشته باشید.

خرید از یک برند معروف، دریافت کیفیت بهتر، پرداخت هزینه‌ی کمتر

اکثر افرادی که از یک برند معتبر برای خرید لباس‌های روزانه یا ورزشی استفاده نمی‌کنند، به افراد دیگری که به این‌گونه عمل می‌کنند، خرده می‌گیرند. سوال اغلب افراد این‌گونه می باشدکه چرا باید برای لباس‌های که در طول روز می‌پوشیم، از یک برند معروف و گران قیمت خرید کنیم؟ در حالیکه ما اعتقاد داریم مخاطبانشان بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند. خرید از یک برند معروف که محصولات باکیفیتی تولید می‌کند، تنها به خاطر داشتن حس خوب، ایجاد تصویر بهتر یا بالارفتن اعتماد به‌نفس نیست؛ شما با خرید یک شلوار یا کفش ورزشی گران قیمت از برند «نایک» (Nike) یا «آدیداس» (Adidas) نه‌تنها پولتان را در چاه نریختید، بلکه صرفه‌جویی کرده‌اید. اگر برای کفشی که به‌طور روزانه استفاده می‌کنید هزینه‌ی کمی پرداخت نمایید، پس از مدت کوتاهی خراب شده و نیاز به خرید مجدد خواهید داشت. با یک بار خرید از یک برند معتبر، در حقیقت از دورانداختن مکرر پولتان جلوگیری کرده‌اید. با این توصیف‌ها می‌توان گفت، جمله‌ی «پرداخت پول بیشتر، خرید ارزان‌تر» یک واقعیت جالب و لذت‌بخش می باشد.
در انتها می‌توان گفت، هرچند بسیاری از افراد، اعتقادی به خرید از برندهای معتبر ندارند، اما با دلایلی که ما در اختیارتان قرار دادیم، نه‌تنها پرداخت پول برای برندهای معتبر توجیه اقتصادی دارد بلکه حسی را برای افراد به‌وجود می‌آورد که برای تمام افراد لذت بخش و دوست‌داشتنی می باشد. شاید به‌همین علت است که برخی افراد به اصطلاح «برند باز» می‌شوند.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برند های مشهور

برند CHANEL

Published

on

By

گابریل بونور «کوکو» شانل معروف به افسانه مُد (زادهٔ: ۱۹ اوت سال ۱۸۸۳، درگذشت: ۱۰ ژانویه ۱۹۷۱)، یک طراح مد پیشتاز فرانسوی بود که مواردی همچون توجه به رویکرد فلسفه مدرن، الهام گرفتن از مدل‌های لباس مردانه، و دنباله روی از طراحی‌هایی که در عین سادگی لوکس و گران قیمت بودند، از وی چهره‌ای مهم در عرصهٔ مد در قرن بیستم پدید آورد.

او بنیانگذار شرکت معروفی است  که با نام تجاری شانل شناخته می‌شود.

نفوذ و تأثیر فوق العادهٔ شانل در عرصهٔ مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست صد نفر مهم ترین افراد دنیا در قرن بیستم ثبت گردد.

Chanel brand history (5)

افتتاح فروشگاه

شانل به کمک یکی از طرفداران مرد خود که کمک مالی قابل توجهی به او کرد و ارتباطات اجتماعی فراتر از مسیر حرفه او را برای او فراهم کرد، توانست در سال ۱۹۱۳ نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کند. پس از آن با فروش کلاه ها و تأسیس شعبه محدودی از لباس، در شهر دیگری از دیوویل فروشگاه های شانل گسترش یافت، مشتریان اختصاصی یافت و به سرعت لباس های ورزشی و راحتی کاربردی او موفقیت بسیار زیادی پیدا کرد. بیشتر لباس های شانل از پارچه های کش باف تهیه می شد، پارچه ای که انتخاب آن هم غیرمعمول و غیرعادی بود و هم الهام بخش بود. پیش از اینکه این طراح استفاده از پارچه های کشباف را شروع کند، این نوع پارچه معمولاً در لباس های زیر مردانه استفاده می شد. شانل در سال های نخستین فعالیت خود در حرفه طراحی، به خاطر موقعیت مالی وابسته و نامناسب خود، پارچه های کش باف را به دلیل قیمت پایین آن خریداری و استفاده می کرد. ویژگی ها و کیفیت این پارچه باعث شد تا شانل پس از اینکه در کار خود موفق شد و شغل او سود آور و پردرآمد شده بود، بازهم استفاده ازآن را ادامه بدهد. این پارچه به خوبی تزئین می شد، تا می خورد، چین می خورد و با طرح های شانل که ساده، کاربردی و اغلب الهام گرفته از لباس های مردانه بود -خصوصاً یونیفورم هایی که در زمان شروع جنگ جهانی در سال ۱۹۱۴ رایج بود- مناسب و هماهنگ بود.

 

سبک شانل

شیوه زندگی خود شانل، اندیشه و تصورات او را در این مورد که زنان مدرن دنیا چگونه باید نگاه کنند، عمل کنند و لباس بپوشند، نیرو بخشید و تقویت کرد. هیکل لاغر پسرانه او و مدل موی کوتاه و پوست برنزه او، همچنین زندگی فعال و استقلال مالی او به یک ایده‌آل و آرمان بدل شد. شانل در تمام دوران فعالیت خود، در بسته بندی و بازاریابی گرایش و سبک شخصی خود موفق بود و در سرتاسر قرن بیستم، به یک داور عالی و برجسته ذوق و سلیقه زنان تبدیل شد.

تمایلات و توجهات پر حرارت و احساساتی این طراح، الهام بخش طرح های او بود. آپارتمان و لباس او با رنگ های محبوب او یعنی رنگ مایه هایی از رنگ بژ، مشکی و سفید مطابقت داشت. عناصری از مجموعه هنری و علاقه های تئاتری او نیز زمینه ها و موضوعاتی را برای مجموعه های او فراهم آورد. پس از آنکه شانل در یک مجلس بالماسکه مانند تصویر یکی از نقاشی های جین آنتونی وتیو (Jean-Antoine Watteau) حضور یافت، آن طرح را در یک لباس زنانه به کار برد.

او از میان دوستان خود، یک مهاجر روسی را استخدام کرد تا در کارگاه قلاب دوزی و تزئینات او کار کند و طرح هایی را برای خصوصیات سخت گیرانه او خلق کند.

شانل در طول دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به فعالیت خود ادامه داد تا بتواند لباس های موفقی را برای زنان خلق کند. در سال ۱۹۲۶، مجله آمریکایی وگو «پیراهن مشکی کوتاه» شانل را به فورد تشبیه کرد و به محبوبیت و شهرت نسبتاً جهانی او در فشن اشاره کرد. در حقیقت این نوع پیراهن که مناسب استفاده در روز و شب بود، هم به طرح و بخشی اصلی در مجموعه فصل های بعدی شانل بدل شد و هم به عنوان لباسی کلاسیک در پوشش زنان قرن بیستم پذیرفته شد. این طراح درطرح های روز خود، از پارچه های ابریشمی نازک و توری طرح دار رنگارنگ زنانه نیز استفاده می کرد.

مجموعه لباس های شب به شکل خطی باریک و بلند بود که شانل به استفاده از آن شهرت داشت، البته او از تور، نوار و عناصر زینتی نیز در آنها ترکیب می کرد، که ظاهر کلی لباس را رومانتیک، دلچسب و زیبا می ساخت.

Chanel brand history (4)

بازگشت مجدد شانل به فشن

شانل علی‌رغم موفقیت بسیار زیاد خود، هنگامی که فرانسه در سال 1939 به آلمان اعلام جنگ کرد، سالن خود را تعطیل کرد. سایر سالن های خیاطی زنانه فرانسه را ترک کردند، اما شانل جنگ پاریس و آینده نامعلوم خود را تحمل کرد. به دنبال پایان خصومت ها و حل برخی از مشکلات شخصی، شانل دریافت که نمی‌تواند زمان را به بطالت و بیکاری بگذراند. او موفقیت اولیه کریستین دیور و غالب شدن نظریه « نگاه جدید» او در دوره پس از جنگ را مشاهده کرد. هنگامی که بسیاری از افراد اهمیت و احترام دیور به زنانگی و نمایش دامن های پف کرده و حجیم و کمرهای باریک او را تحسین کردند؛ شانل احساس کرد که طرح های او دیگر نه مدرن هستند و نه برای زنان آزادی که با پذیرفتن نقش های فعال اجتماعی جنگ را سپری کرده بودند، مناسب است. او درست همانند زمان جنگ جهانی اول، به تقویت و تجدید نیروی فشن زنان مشغول شد.

او در این تلاش با چالش هایی مواجه بود: تأمین سرمایه، فراهم آوردن و جمع کردن کارمندان جدید، جستجوی پارچه های جدید و در سن هفتاد سالگی با نسل جدید طراحان رقابت کردن. مجموعه بازگشت و رجعت شانل، در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. اگرچه این کار یک موفقیت مهم و شاخص نبود، اما شانل استقامت به خرج داد. او در مدت سه فصل توانست از احترام و اعتبار جدیدی برخوردار بشود.

او نمونه های قدیمی و کلاسیک خود را به شکل امروزی و مطابق روز درآورد، طرح های فاستونی و راه راه مردانه کلاسیک را بازسازی کرد، تا اینکه جمعیتی از زنان ثروتمند و افراد مشهور دوباره به سالن نمایشگاه او روی آوردند. کت دامن شانل، تهیه شده از پارچه فاستونی، با دامن کوتاه و بالاتنه بدون یقه تزئین شده با نوار و دگمه های طلایی، جیب های وصله شده و یک زنجیر طلایی که در حاشیه دوخته شده بود و از شانه ها آویزان بود؛ به نشانه و نماد نسل جدید تبدیل شد. شانل بار دیگر کیف های زنانه، جواهرات و کفش ها را به بازار عرضه کرد که در فصل های بعدی با موفقیت بسیاری همراه شد.

Chanel brand history (2)

میراث او

پس از مرگ شانل در سال ۱۹۷۱، چند نفر از معاونین و دستیاران او برای شعبه های “آماده پوشیدن” و خیاطی زنانه سطح بالای او طراحی کردند، تا اینکه کارل لگرفلد (متولد ۱۹۳۸) در سال ۱۹۸۳ مسئولیت طراحی بخش خیاطی زنانه سطح بالا و در سال ۱۹۸۴ بخش “آماده پوشیدن” این سالن را برعهده گرفت.

لگرفلد مانند مجموعه های زمان بازگشت شانل، به طرح های پیشین نگاه کرد. در طرح های او جزئیات منحصر به مارک شانل از قبیل پارچه های فاستونی و راه راه مردانه، رنگ ها، زنجیرهای طلایی و چرم های کوک خورده ترکیب شده است و بر روی آن علامت CC دیده می شد.

در مجموعه های بعدی، لگرفلد گستاخ تر شد و برخی از مدل ها و ظاهرهای زنانه دهه ۱۹۶۰ شانل را بازسازی کرد. با توجه به اینکه پارچه کش باف محبوب شانل، در قرن بیستم به عنوان لباس زیر مردانه استفاده می شد، او حتی از تی شرت های مردانه نیز در طرح های خود استفاده کرد. با این وجود، توانایی لگرفلد در استخراج مستمر از بایگانی شانل، اهمیت سهم کوکو شانل در فشن زنان قرن بیستم را تصدیق می کند.

Continue Reading

برند های مشهور

برند adidas

Published

on

By

برند ادیداس

یکی از معروف ترین برند های جهان برند ادیداس  است ما در زیر به بررسی  برند ادیداس می پرداززیم در مجله مد و فشن سیدیورسو در کرج با ما همراه باشید

تاریخچه برند ادیداس

 

آدیداس، (به آلمانی: Adidas) شرکت پوشاک آلمانی است، که مقر اصلی آن، در شهر هرتسوگن‌آوراخ در ایالت بایرن قرار دارد. شرکت آدیداس در زمینه طراحی و همچنین  تولید و پخش انواع لباس، کفش، پاافزار و کفش ورزشی، تجهیزات ورزشی، ساعت، عینک آفتابی، محصولات مراقبت‌های شخصی و….. فعالیت می‌کند.
.آدیداس بزرگترین تولید کننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به شمار می‌رود. شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر پایه‌گذاری شد. وی با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفش‌های ورزشی را آغاز کرد.

برند ادیداس

رودولف پس از جدایی از برادرش، شرکت پوما را پایه‌ریزی کرد. پوشاک و کفش‌های تولیدی آدیداس با لوگوی این شرکت که سه‌خط موازی است، زیبا شده و این لگو  به‌عنوان لوگوی رسمی شرکت آدیداس شناخته  شده و می‌شود.  و درآمد آدیداس در سال سال های اخیر ، معادل ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون یورو اعلام شده است.
پوما و آدیداس پس از جدایی از یکدیگر وارد رقابت شدیدی شدند. این مسئله باعث شد شهر هرتسوگن‌آوراخ به طور غیر رسمی به دو بخش تبدیل شود و به شهر گردن خم شهرت یابد.

برند ادیداس

 

برند ادیداس در ایران 

پس از به‌مشکل خوردن فدراسیون فوتبال ایران با برند جیووا، تصمیم گرفته شد تا  ایران و فدراسیون با آدیداس همکاری شود؛ تیم ملی فوتبال ایران که قبل از انقلاب نیز از سال ۱۹۷۸ آدیداس می‌پوشید، دوباره و پس از سال‌ها از این برند استفاده کرد

 

 

Continue Reading

برند های مشهور

برند رومانسون

Published

on

By

ساعت مچی رومانسون
مپانی ساخت ساعت رومانسون در سال 1988 با الهام از ساختار قلب مکانیکی در شهر Romanshorn سوئیس تاسیس شد, این شهر محل تولد بسیاری از تولید کنندگان به نام در عرصه ی ساخت ساعت مچی در جهان است.  رومانسون در حال حاضر کسب و کار شبکه ای و جهانی در بیش از 70 کشور را با حفظ سیر رشد پایدار به عنوان یکی از رهبران جهانی در صنعت ساعت در اختیار دارد و جالب است بدانید شرکت رومانسون در یک سال بیش از 25 میلیون دلار سود از فروش ساعت کسب می کند.

اصول مدیریتی شرکت ساخت ساعت مچی رومانسون

اصل مدیریتی رومانسون بنا بر “طراحی به معنی رقابت و سرمایه گذاری مستمر در راه R & O برای برای رسیدن به اعتبار بالاتر نزد مشتریان و سهم بزرگتر از بازار است”, از همین رو بخش قابل توجهی از درآمد فروش سالانه به سرمایه گذاری در توسعه محصول اختصاص داده می شود, به طور مثال رومانسون اولین بار در کره به طور مستقل به یک پروژه در حال توسعه ” ساعت مکانیکی” پرداخت و در نتیجه آن قادر به توسعه یک نمونه مدل اولیه از نوع ساعت جیبی در سال 2008 شد.

ساعت های ماندگار رومانسون
شرکت رومانسون برای اولین بار در جهان یک ساعت مچی با الماس به شکل کریستال را تولید کرد و همچنین اولین ساعت ساز کره ای از رمانسون موفق به ساخت یک ساعت فوق العاده باریک 3.89mm و از نوع رزگلد طلا اندود که همچنان برای بسیاری از مشتریان زن اروپا و روسیه محبوب است و قابل توجه است.
رومانسون، بر اساس موضوع نئوکلاسیک، همواره در مرکز روند بازار در دو دهه گذشته قرار داشته است. با این وجود، رومانسون هنوز هم در میان فاز تکاملی مستمرش با تولید دائمی محصولات جدید, به فکر ارتقای بیش از پیش نام تجاری خود می باشد,
این شرکت در سال 2007، سری پرمیوم “برتر” و در سال 2010 “سری اکتیو” با قابلیت های پیشرفته راه اندازی کرد.
سری فعال “مدل های زیادی مانند “استاد دریا”, “استاد هوایی” برای غواصان حرفه ای را شامل می شود که به علاوه عملکرد مناسب با مقاومت ساعت ها در برابر آب تا عمق 500 متر را معرفی شد. علاوه بر این،” Atrax ” یک مدل از سری برتر بود که یک سری بسیار محبوب در حال حاضر است و این مجموعه در حال تبدیل شدن به ستاره اصلی ساعت های رومانسون است. رومانسون با سفارشی کردن محصولات با توجه به نیازهای مشتری، در بازار های داخلی و بازارهای خارجی روند رو به رشدی را پیش گرفته است.

رومانسون در صنعت ساعت سازی انعطاف پذیر بوده و به طور مداوم به دنبال نوآوری بوده است. چالش ها و کاوش روح رومانسون به شرکت اجازه ورود به نمایشگاه برند های لوکس BASELWORLD را داده است که برای بسیاری از ساعت سازان بسیار دشوار است. رومانسون برای شروع ساخت ساعت های پیشرفته در نظر دارد از مجموعه صنعتگران بسیار فنی و با نام تجاری ای قوی تر کار خود را ادامه دهد.

ساعت مچی رومانسون

 

 

در مجموع رومانسون یک شرکت ساعت ساز سوئیسی با سابقه حدود 30 سال است که ساعت های آن از کیفیت میانی برخوردار می باشد شناخته شده که در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران نمایندگی فروش دارد و اکثر محصولات آن قیمتی در حدود 500 الی 5 میلیون می باشد.

 

Continue Reading

مطالب داغ