برند های مشهور
اهمیت خرید از برند های معروف
آیا تا بهحال از خودتان پرسیدهاید که چرا باید از یک برند معروف یا شناختهشده لباس بخرید؟ یا اینکه چرا هر بار که به یک فروشگاه میروید، برند معروفی که برایتان بیشتر آشناست را به یک برند ناآشنا ترجیح میدهید؟ آیا همهی این موارد اتفاقی می باشند یا علت مهمی پشت این مسائل وجود دارد؟ به نظر ما هیچچیزی اتفاقی نیست، اما چهطور ممکن است؟
تجربهی خوب اعتماد خوب
هنگامی که شما برای بار اول یک کالا را خریداری میکنید، در حقیقت میخواهید بدانید که کیفیت آن کالا چگونه خواهد بود. بهعنوان مثال، وقتی که یک لباس را خریداری میکنید میخواهید بدانید که آن لباس تا چه زمانی کهنه، رنگ و رو رفته یا پاره نخواهد شد. در حقیقت نام یک برند زمانی در ذهن شما حک میشود که محصولاتش امتحان خوبی را پس داده باشند. بنابراین اگر برند خاصی را برای خرید لباسهایتان انتخاب میکنید، حتما از کیفیت اجناسش راضی بودید؛ همین موضوع اعتماد شما را بهخوبی جذب میکند. یکی از دلیلهای موفق بودن برندهای معروفی از قبیل «شنل» (Channel) یا «زارا» (Zara) همین موضوع می باشد.
بهتر دیده شدن
برای بیشتر آدمها نهتنها سازگاری ظاهری با آدمهای اطرافشان مهم است بلکه مورد پذیرش بودن نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل آدمها تمایل دارند تا از یک برند معروف خرید کنند تا بیشتر مورد پذیرش قرار بگیرند. بهعنوان مثال، خیلی از خانمها و آقایان دوست دارند از یک برند خاص با مدل بهروز خریداری کنند، چون بازیگر مورد علاقهشان یا یک طبقهی خاصی از اجتماع، از آن سبک لباسها بیشتر استفاده میکنند. مطمئنا در این شرایط تمام افراد حس بهتری را تجربه خواهند کرد.
ایجاد تصویری بهتر
همانطور که آدمها هویت خودشان را دارند، شرکتها هم با برندهای مختلف بهمرور هویت خودشان را میابند. اگر بخواهیم یک مثال بزنیم، میتوان از برند لوکس «شنل» (Channel) یا برند «زارا» (Zara) نام برد. این برندها با تولید لباسهای ساده، لباس شب، شلوارهای زنانه و جواهرات بدلی به یکی از لوکسترین برندهای دنیا تبدیل شده است. از آنجاییکه حس لوکس و شیک بودن حس خوبی است، این برندها برای همه دوستداشتنی می باشند؛ به همین علت بسیاری از خانمها تمایل دارند تا از این برندها خریداری کنند.
صرفهجویی در زمان
تصور کنید که بهزودی میخواهید در یک مهمانی دوستانه شرکت نمایید و به یک بلوز با طرح و سبک خاصی نیاز دارید. اگر بخواهید خریدتان را اینترنتی انجام دهید و تنها نام بلوز را جستجو کنید، دهها یا صدها سایت خرید اینترنتی را پیدا می کنید. در این شرایط انتخاب بسیار مشکل است. درصورتیکه اگر سراغ یک برند معتبر، همانند «زارا» (Zara) یا «برشکا» (Bershka) بروید بهسرعت تعداد بسیار زیاد و با طرحهای متنوعی از بلوزها را در اختیار خواهید داشت. در این شرایط میتوانید با خیال آسوده خریدی مطمئن و رضایتبخش داشته باشید.
خرید از یک برند معروف، دریافت کیفیت بهتر، پرداخت هزینهی کمتر
اکثر افرادی که از یک برند معتبر برای خرید لباسهای روزانه یا ورزشی استفاده نمیکنند، به افراد دیگری که به اینگونه عمل میکنند، خرده میگیرند. سوال اغلب افراد اینگونه می باشدکه چرا باید برای لباسهای که در طول روز میپوشیم، از یک برند معروف و گران قیمت خرید کنیم؟ در حالیکه ما اعتقاد داریم مخاطبانشان بسیار هوشمندانه عمل میکنند. خرید از یک برند معروف که محصولات باکیفیتی تولید میکند، تنها به خاطر داشتن حس خوب، ایجاد تصویر بهتر یا بالارفتن اعتماد بهنفس نیست؛ شما با خرید یک شلوار یا کفش ورزشی گران قیمت از برند «نایک» (Nike) یا «آدیداس» (Adidas) نهتنها پولتان را در چاه نریختید، بلکه صرفهجویی کردهاید. اگر برای کفشی که بهطور روزانه استفاده میکنید هزینهی کمی پرداخت نمایید، پس از مدت کوتاهی خراب شده و نیاز به خرید مجدد خواهید داشت. با یک بار خرید از یک برند معتبر، در حقیقت از دورانداختن مکرر پولتان جلوگیری کردهاید. با این توصیفها میتوان گفت، جملهی «پرداخت پول بیشتر، خرید ارزانتر» یک واقعیت جالب و لذتبخش می باشد.
در انتها میتوان گفت، هرچند بسیاری از افراد، اعتقادی به خرید از برندهای معتبر ندارند، اما با دلایلی که ما در اختیارتان قرار دادیم، نهتنها پرداخت پول برای برندهای معتبر توجیه اقتصادی دارد بلکه حسی را برای افراد بهوجود میآورد که برای تمام افراد لذت بخش و دوستداشتنی می باشد. شاید بههمین علت است که برخی افراد به اصطلاح «برند باز» میشوند.
برند های مشهور
برند CHANEL
گابریل بونور «کوکو» شانل معروف به افسانه مُد (زادهٔ: ۱۹ اوت سال ۱۸۸۳، درگذشت: ۱۰ ژانویه ۱۹۷۱)، یک طراح مد پیشتاز فرانسوی بود که مواردی همچون توجه به رویکرد فلسفه مدرن، الهام گرفتن از مدلهای لباس مردانه، و دنباله روی از طراحیهایی که در عین سادگی لوکس و گران قیمت بودند، از وی چهرهای مهم در عرصهٔ مد در قرن بیستم پدید آورد.
او بنیانگذار شرکت معروفی است که با نام تجاری شانل شناخته میشود.
نفوذ و تأثیر فوق العادهٔ شانل در عرصهٔ مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست صد نفر مهم ترین افراد دنیا در قرن بیستم ثبت گردد.
افتتاح فروشگاه
شانل به کمک یکی از طرفداران مرد خود که کمک مالی قابل توجهی به او کرد و ارتباطات اجتماعی فراتر از مسیر حرفه او را برای او فراهم کرد، توانست در سال ۱۹۱۳ نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کند. پس از آن با فروش کلاه ها و تأسیس شعبه محدودی از لباس، در شهر دیگری از دیوویل فروشگاه های شانل گسترش یافت، مشتریان اختصاصی یافت و به سرعت لباس های ورزشی و راحتی کاربردی او موفقیت بسیار زیادی پیدا کرد. بیشتر لباس های شانل از پارچه های کش باف تهیه می شد، پارچه ای که انتخاب آن هم غیرمعمول و غیرعادی بود و هم الهام بخش بود. پیش از اینکه این طراح استفاده از پارچه های کشباف را شروع کند، این نوع پارچه معمولاً در لباس های زیر مردانه استفاده می شد. شانل در سال های نخستین فعالیت خود در حرفه طراحی، به خاطر موقعیت مالی وابسته و نامناسب خود، پارچه های کش باف را به دلیل قیمت پایین آن خریداری و استفاده می کرد. ویژگی ها و کیفیت این پارچه باعث شد تا شانل پس از اینکه در کار خود موفق شد و شغل او سود آور و پردرآمد شده بود، بازهم استفاده ازآن را ادامه بدهد. این پارچه به خوبی تزئین می شد، تا می خورد، چین می خورد و با طرح های شانل که ساده، کاربردی و اغلب الهام گرفته از لباس های مردانه بود -خصوصاً یونیفورم هایی که در زمان شروع جنگ جهانی در سال ۱۹۱۴ رایج بود- مناسب و هماهنگ بود.
سبک شانل
شیوه زندگی خود شانل، اندیشه و تصورات او را در این مورد که زنان مدرن دنیا چگونه باید نگاه کنند، عمل کنند و لباس بپوشند، نیرو بخشید و تقویت کرد. هیکل لاغر پسرانه او و مدل موی کوتاه و پوست برنزه او، همچنین زندگی فعال و استقلال مالی او به یک ایدهآل و آرمان بدل شد. شانل در تمام دوران فعالیت خود، در بسته بندی و بازاریابی گرایش و سبک شخصی خود موفق بود و در سرتاسر قرن بیستم، به یک داور عالی و برجسته ذوق و سلیقه زنان تبدیل شد.
تمایلات و توجهات پر حرارت و احساساتی این طراح، الهام بخش طرح های او بود. آپارتمان و لباس او با رنگ های محبوب او یعنی رنگ مایه هایی از رنگ بژ، مشکی و سفید مطابقت داشت. عناصری از مجموعه هنری و علاقه های تئاتری او نیز زمینه ها و موضوعاتی را برای مجموعه های او فراهم آورد. پس از آنکه شانل در یک مجلس بالماسکه مانند تصویر یکی از نقاشی های جین آنتونی وتیو (Jean-Antoine Watteau) حضور یافت، آن طرح را در یک لباس زنانه به کار برد.
او از میان دوستان خود، یک مهاجر روسی را استخدام کرد تا در کارگاه قلاب دوزی و تزئینات او کار کند و طرح هایی را برای خصوصیات سخت گیرانه او خلق کند.
شانل در طول دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به فعالیت خود ادامه داد تا بتواند لباس های موفقی را برای زنان خلق کند. در سال ۱۹۲۶، مجله آمریکایی وگو «پیراهن مشکی کوتاه» شانل را به فورد تشبیه کرد و به محبوبیت و شهرت نسبتاً جهانی او در فشن اشاره کرد. در حقیقت این نوع پیراهن که مناسب استفاده در روز و شب بود، هم به طرح و بخشی اصلی در مجموعه فصل های بعدی شانل بدل شد و هم به عنوان لباسی کلاسیک در پوشش زنان قرن بیستم پذیرفته شد. این طراح درطرح های روز خود، از پارچه های ابریشمی نازک و توری طرح دار رنگارنگ زنانه نیز استفاده می کرد.
مجموعه لباس های شب به شکل خطی باریک و بلند بود که شانل به استفاده از آن شهرت داشت، البته او از تور، نوار و عناصر زینتی نیز در آنها ترکیب می کرد، که ظاهر کلی لباس را رومانتیک، دلچسب و زیبا می ساخت.
بازگشت مجدد شانل به فشن
شانل علیرغم موفقیت بسیار زیاد خود، هنگامی که فرانسه در سال 1939 به آلمان اعلام جنگ کرد، سالن خود را تعطیل کرد. سایر سالن های خیاطی زنانه فرانسه را ترک کردند، اما شانل جنگ پاریس و آینده نامعلوم خود را تحمل کرد. به دنبال پایان خصومت ها و حل برخی از مشکلات شخصی، شانل دریافت که نمیتواند زمان را به بطالت و بیکاری بگذراند. او موفقیت اولیه کریستین دیور و غالب شدن نظریه « نگاه جدید» او در دوره پس از جنگ را مشاهده کرد. هنگامی که بسیاری از افراد اهمیت و احترام دیور به زنانگی و نمایش دامن های پف کرده و حجیم و کمرهای باریک او را تحسین کردند؛ شانل احساس کرد که طرح های او دیگر نه مدرن هستند و نه برای زنان آزادی که با پذیرفتن نقش های فعال اجتماعی جنگ را سپری کرده بودند، مناسب است. او درست همانند زمان جنگ جهانی اول، به تقویت و تجدید نیروی فشن زنان مشغول شد.
او در این تلاش با چالش هایی مواجه بود: تأمین سرمایه، فراهم آوردن و جمع کردن کارمندان جدید، جستجوی پارچه های جدید و در سن هفتاد سالگی با نسل جدید طراحان رقابت کردن. مجموعه بازگشت و رجعت شانل، در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. اگرچه این کار یک موفقیت مهم و شاخص نبود، اما شانل استقامت به خرج داد. او در مدت سه فصل توانست از احترام و اعتبار جدیدی برخوردار بشود.
او نمونه های قدیمی و کلاسیک خود را به شکل امروزی و مطابق روز درآورد، طرح های فاستونی و راه راه مردانه کلاسیک را بازسازی کرد، تا اینکه جمعیتی از زنان ثروتمند و افراد مشهور دوباره به سالن نمایشگاه او روی آوردند. کت دامن شانل، تهیه شده از پارچه فاستونی، با دامن کوتاه و بالاتنه بدون یقه تزئین شده با نوار و دگمه های طلایی، جیب های وصله شده و یک زنجیر طلایی که در حاشیه دوخته شده بود و از شانه ها آویزان بود؛ به نشانه و نماد نسل جدید تبدیل شد. شانل بار دیگر کیف های زنانه، جواهرات و کفش ها را به بازار عرضه کرد که در فصل های بعدی با موفقیت بسیاری همراه شد.
میراث او
پس از مرگ شانل در سال ۱۹۷۱، چند نفر از معاونین و دستیاران او برای شعبه های “آماده پوشیدن” و خیاطی زنانه سطح بالای او طراحی کردند، تا اینکه کارل لگرفلد (متولد ۱۹۳۸) در سال ۱۹۸۳ مسئولیت طراحی بخش خیاطی زنانه سطح بالا و در سال ۱۹۸۴ بخش “آماده پوشیدن” این سالن را برعهده گرفت.
لگرفلد مانند مجموعه های زمان بازگشت شانل، به طرح های پیشین نگاه کرد. در طرح های او جزئیات منحصر به مارک شانل از قبیل پارچه های فاستونی و راه راه مردانه، رنگ ها، زنجیرهای طلایی و چرم های کوک خورده ترکیب شده است و بر روی آن علامت CC دیده می شد.
در مجموعه های بعدی، لگرفلد گستاخ تر شد و برخی از مدل ها و ظاهرهای زنانه دهه ۱۹۶۰ شانل را بازسازی کرد. با توجه به اینکه پارچه کش باف محبوب شانل، در قرن بیستم به عنوان لباس زیر مردانه استفاده می شد، او حتی از تی شرت های مردانه نیز در طرح های خود استفاده کرد. با این وجود، توانایی لگرفلد در استخراج مستمر از بایگانی شانل، اهمیت سهم کوکو شانل در فشن زنان قرن بیستم را تصدیق می کند.
برند های مشهور
برند adidas
یکی از معروف ترین برند های جهان برند ادیداس است ما در زیر به بررسی برند ادیداس می پرداززیم در مجله مد و فشن سیدیورسو در کرج با ما همراه باشید
تاریخچه برند ادیداس
برند ادیداس در ایران
پس از بهمشکل خوردن فدراسیون فوتبال ایران با برند جیووا، تصمیم گرفته شد تا ایران و فدراسیون با آدیداس همکاری شود؛ تیم ملی فوتبال ایران که قبل از انقلاب نیز از سال ۱۹۷۸ آدیداس میپوشید، دوباره و پس از سالها از این برند استفاده کرد
برند های مشهور
برند رومانسون
اصول مدیریتی شرکت ساخت ساعت مچی رومانسون
اصل مدیریتی رومانسون بنا بر “طراحی به معنی رقابت و سرمایه گذاری مستمر در راه R & O برای برای رسیدن به اعتبار بالاتر نزد مشتریان و سهم بزرگتر از بازار است”, از همین رو بخش قابل توجهی از درآمد فروش سالانه به سرمایه گذاری در توسعه محصول اختصاص داده می شود, به طور مثال رومانسون اولین بار در کره به طور مستقل به یک پروژه در حال توسعه ” ساعت مکانیکی” پرداخت و در نتیجه آن قادر به توسعه یک نمونه مدل اولیه از نوع ساعت جیبی در سال 2008 شد.
ساعت های ماندگار رومانسون
رومانسون در صنعت ساعت سازی انعطاف پذیر بوده و به طور مداوم به دنبال نوآوری بوده است. چالش ها و کاوش روح رومانسون به شرکت اجازه ورود به نمایشگاه برند های لوکس BASELWORLD را داده است که برای بسیاری از ساعت سازان بسیار دشوار است. رومانسون برای شروع ساخت ساعت های پیشرفته در نظر دارد از مجموعه صنعتگران بسیار فنی و با نام تجاری ای قوی تر کار خود را ادامه دهد.
-
عینک آفتابی7 سال ago
انتخاب عینک مناسب با فرم صورت
-
مد و فشن7 سال ago
افزایش قد بدون هزینه | قدتان را بلند کنید تا جذابتر به نظر برسید
-
برند های مشهور7 سال ago
برند های معتبر پوشاک ایرانی
-
پوشاک بانوان7 سال ago
انتخاب لباس مناسب برای عقد
-
پوشاک آقایان7 سال ago
خرید آنلاین کت و شلوار برای آقایان، چطور خرید موفقی داشته باشید؟
-
کیف و کفش7 سال ago
کیف مجلسی زنانه
-
پوشاک بانوان7 سال ago
انتخاب لباس مجلسی زنانه
-
برند های مشهور7 سال ago
برند برشکا