برند های مشهور
برند رومانسون
اصول مدیریتی شرکت ساخت ساعت مچی رومانسون
اصل مدیریتی رومانسون بنا بر “طراحی به معنی رقابت و سرمایه گذاری مستمر در راه R & O برای برای رسیدن به اعتبار بالاتر نزد مشتریان و سهم بزرگتر از بازار است”, از همین رو بخش قابل توجهی از درآمد فروش سالانه به سرمایه گذاری در توسعه محصول اختصاص داده می شود, به طور مثال رومانسون اولین بار در کره به طور مستقل به یک پروژه در حال توسعه ” ساعت مکانیکی” پرداخت و در نتیجه آن قادر به توسعه یک نمونه مدل اولیه از نوع ساعت جیبی در سال 2008 شد.
ساعت های ماندگار رومانسون
رومانسون در صنعت ساعت سازی انعطاف پذیر بوده و به طور مداوم به دنبال نوآوری بوده است. چالش ها و کاوش روح رومانسون به شرکت اجازه ورود به نمایشگاه برند های لوکس BASELWORLD را داده است که برای بسیاری از ساعت سازان بسیار دشوار است. رومانسون برای شروع ساخت ساعت های پیشرفته در نظر دارد از مجموعه صنعتگران بسیار فنی و با نام تجاری ای قوی تر کار خود را ادامه دهد.
برند های مشهور
برند CHANEL
گابریل بونور «کوکو» شانل معروف به افسانه مُد (زادهٔ: ۱۹ اوت سال ۱۸۸۳، درگذشت: ۱۰ ژانویه ۱۹۷۱)، یک طراح مد پیشتاز فرانسوی بود که مواردی همچون توجه به رویکرد فلسفه مدرن، الهام گرفتن از مدلهای لباس مردانه، و دنباله روی از طراحیهایی که در عین سادگی لوکس و گران قیمت بودند، از وی چهرهای مهم در عرصهٔ مد در قرن بیستم پدید آورد.
او بنیانگذار شرکت معروفی است که با نام تجاری شانل شناخته میشود.
نفوذ و تأثیر فوق العادهٔ شانل در عرصهٔ مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست صد نفر مهم ترین افراد دنیا در قرن بیستم ثبت گردد.
افتتاح فروشگاه
شانل به کمک یکی از طرفداران مرد خود که کمک مالی قابل توجهی به او کرد و ارتباطات اجتماعی فراتر از مسیر حرفه او را برای او فراهم کرد، توانست در سال ۱۹۱۳ نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کند. پس از آن با فروش کلاه ها و تأسیس شعبه محدودی از لباس، در شهر دیگری از دیوویل فروشگاه های شانل گسترش یافت، مشتریان اختصاصی یافت و به سرعت لباس های ورزشی و راحتی کاربردی او موفقیت بسیار زیادی پیدا کرد. بیشتر لباس های شانل از پارچه های کش باف تهیه می شد، پارچه ای که انتخاب آن هم غیرمعمول و غیرعادی بود و هم الهام بخش بود. پیش از اینکه این طراح استفاده از پارچه های کشباف را شروع کند، این نوع پارچه معمولاً در لباس های زیر مردانه استفاده می شد. شانل در سال های نخستین فعالیت خود در حرفه طراحی، به خاطر موقعیت مالی وابسته و نامناسب خود، پارچه های کش باف را به دلیل قیمت پایین آن خریداری و استفاده می کرد. ویژگی ها و کیفیت این پارچه باعث شد تا شانل پس از اینکه در کار خود موفق شد و شغل او سود آور و پردرآمد شده بود، بازهم استفاده ازآن را ادامه بدهد. این پارچه به خوبی تزئین می شد، تا می خورد، چین می خورد و با طرح های شانل که ساده، کاربردی و اغلب الهام گرفته از لباس های مردانه بود -خصوصاً یونیفورم هایی که در زمان شروع جنگ جهانی در سال ۱۹۱۴ رایج بود- مناسب و هماهنگ بود.
سبک شانل
شیوه زندگی خود شانل، اندیشه و تصورات او را در این مورد که زنان مدرن دنیا چگونه باید نگاه کنند، عمل کنند و لباس بپوشند، نیرو بخشید و تقویت کرد. هیکل لاغر پسرانه او و مدل موی کوتاه و پوست برنزه او، همچنین زندگی فعال و استقلال مالی او به یک ایدهآل و آرمان بدل شد. شانل در تمام دوران فعالیت خود، در بسته بندی و بازاریابی گرایش و سبک شخصی خود موفق بود و در سرتاسر قرن بیستم، به یک داور عالی و برجسته ذوق و سلیقه زنان تبدیل شد.
تمایلات و توجهات پر حرارت و احساساتی این طراح، الهام بخش طرح های او بود. آپارتمان و لباس او با رنگ های محبوب او یعنی رنگ مایه هایی از رنگ بژ، مشکی و سفید مطابقت داشت. عناصری از مجموعه هنری و علاقه های تئاتری او نیز زمینه ها و موضوعاتی را برای مجموعه های او فراهم آورد. پس از آنکه شانل در یک مجلس بالماسکه مانند تصویر یکی از نقاشی های جین آنتونی وتیو (Jean-Antoine Watteau) حضور یافت، آن طرح را در یک لباس زنانه به کار برد.
او از میان دوستان خود، یک مهاجر روسی را استخدام کرد تا در کارگاه قلاب دوزی و تزئینات او کار کند و طرح هایی را برای خصوصیات سخت گیرانه او خلق کند.
شانل در طول دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به فعالیت خود ادامه داد تا بتواند لباس های موفقی را برای زنان خلق کند. در سال ۱۹۲۶، مجله آمریکایی وگو «پیراهن مشکی کوتاه» شانل را به فورد تشبیه کرد و به محبوبیت و شهرت نسبتاً جهانی او در فشن اشاره کرد. در حقیقت این نوع پیراهن که مناسب استفاده در روز و شب بود، هم به طرح و بخشی اصلی در مجموعه فصل های بعدی شانل بدل شد و هم به عنوان لباسی کلاسیک در پوشش زنان قرن بیستم پذیرفته شد. این طراح درطرح های روز خود، از پارچه های ابریشمی نازک و توری طرح دار رنگارنگ زنانه نیز استفاده می کرد.
مجموعه لباس های شب به شکل خطی باریک و بلند بود که شانل به استفاده از آن شهرت داشت، البته او از تور، نوار و عناصر زینتی نیز در آنها ترکیب می کرد، که ظاهر کلی لباس را رومانتیک، دلچسب و زیبا می ساخت.
بازگشت مجدد شانل به فشن
شانل علیرغم موفقیت بسیار زیاد خود، هنگامی که فرانسه در سال 1939 به آلمان اعلام جنگ کرد، سالن خود را تعطیل کرد. سایر سالن های خیاطی زنانه فرانسه را ترک کردند، اما شانل جنگ پاریس و آینده نامعلوم خود را تحمل کرد. به دنبال پایان خصومت ها و حل برخی از مشکلات شخصی، شانل دریافت که نمیتواند زمان را به بطالت و بیکاری بگذراند. او موفقیت اولیه کریستین دیور و غالب شدن نظریه « نگاه جدید» او در دوره پس از جنگ را مشاهده کرد. هنگامی که بسیاری از افراد اهمیت و احترام دیور به زنانگی و نمایش دامن های پف کرده و حجیم و کمرهای باریک او را تحسین کردند؛ شانل احساس کرد که طرح های او دیگر نه مدرن هستند و نه برای زنان آزادی که با پذیرفتن نقش های فعال اجتماعی جنگ را سپری کرده بودند، مناسب است. او درست همانند زمان جنگ جهانی اول، به تقویت و تجدید نیروی فشن زنان مشغول شد.
او در این تلاش با چالش هایی مواجه بود: تأمین سرمایه، فراهم آوردن و جمع کردن کارمندان جدید، جستجوی پارچه های جدید و در سن هفتاد سالگی با نسل جدید طراحان رقابت کردن. مجموعه بازگشت و رجعت شانل، در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. اگرچه این کار یک موفقیت مهم و شاخص نبود، اما شانل استقامت به خرج داد. او در مدت سه فصل توانست از احترام و اعتبار جدیدی برخوردار بشود.
او نمونه های قدیمی و کلاسیک خود را به شکل امروزی و مطابق روز درآورد، طرح های فاستونی و راه راه مردانه کلاسیک را بازسازی کرد، تا اینکه جمعیتی از زنان ثروتمند و افراد مشهور دوباره به سالن نمایشگاه او روی آوردند. کت دامن شانل، تهیه شده از پارچه فاستونی، با دامن کوتاه و بالاتنه بدون یقه تزئین شده با نوار و دگمه های طلایی، جیب های وصله شده و یک زنجیر طلایی که در حاشیه دوخته شده بود و از شانه ها آویزان بود؛ به نشانه و نماد نسل جدید تبدیل شد. شانل بار دیگر کیف های زنانه، جواهرات و کفش ها را به بازار عرضه کرد که در فصل های بعدی با موفقیت بسیاری همراه شد.
میراث او
پس از مرگ شانل در سال ۱۹۷۱، چند نفر از معاونین و دستیاران او برای شعبه های “آماده پوشیدن” و خیاطی زنانه سطح بالای او طراحی کردند، تا اینکه کارل لگرفلد (متولد ۱۹۳۸) در سال ۱۹۸۳ مسئولیت طراحی بخش خیاطی زنانه سطح بالا و در سال ۱۹۸۴ بخش “آماده پوشیدن” این سالن را برعهده گرفت.
لگرفلد مانند مجموعه های زمان بازگشت شانل، به طرح های پیشین نگاه کرد. در طرح های او جزئیات منحصر به مارک شانل از قبیل پارچه های فاستونی و راه راه مردانه، رنگ ها، زنجیرهای طلایی و چرم های کوک خورده ترکیب شده است و بر روی آن علامت CC دیده می شد.
در مجموعه های بعدی، لگرفلد گستاخ تر شد و برخی از مدل ها و ظاهرهای زنانه دهه ۱۹۶۰ شانل را بازسازی کرد. با توجه به اینکه پارچه کش باف محبوب شانل، در قرن بیستم به عنوان لباس زیر مردانه استفاده می شد، او حتی از تی شرت های مردانه نیز در طرح های خود استفاده کرد. با این وجود، توانایی لگرفلد در استخراج مستمر از بایگانی شانل، اهمیت سهم کوکو شانل در فشن زنان قرن بیستم را تصدیق می کند.
برند های مشهور
برند adidas
یکی از معروف ترین برند های جهان برند ادیداس است ما در زیر به بررسی برند ادیداس می پرداززیم در مجله مد و فشن سیدیورسو در کرج با ما همراه باشید
تاریخچه برند ادیداس
برند ادیداس در ایران
پس از بهمشکل خوردن فدراسیون فوتبال ایران با برند جیووا، تصمیم گرفته شد تا ایران و فدراسیون با آدیداس همکاری شود؛ تیم ملی فوتبال ایران که قبل از انقلاب نیز از سال ۱۹۷۸ آدیداس میپوشید، دوباره و پس از سالها از این برند استفاده کرد
برند های مشهور
برند ZARA
برند زارا پوشاک و زیورآلات زارا، از شهر گالیسیا اسپانیا شروع به فعالیت کرد. این شرکت سال ۱۹۷۵ توسط آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega) و روزالیا مرا (Rosalía Mera) تأسیس شد.
زارا برند اصلی بزرگترین خرده فروشی مد جهان، یعنی گروه ایندیتکس (Inditex) محسوب میشود. کمپانی اسپانیایی ایندیتکس مالک برندهای دیگری مانند زارا هوم (Zara Home)، برشکا (Bershka)، پول اند بیر (Pull&Bear)، ماسیمو دوتی (Massimo Dutti)، اویشو (Oysho)، استرادیواریوس (Stradivarius) و اوترکه (Uterqüe) نیز میباشد.
کودکی زارا
آمانسیو اورتگا در سال ۱۹۷۵ اولین فروشگاه زارا را در مرکز شهر لاکورونیا در گالیسیای اسپانیا افتتاح کرد.
اورتگا، نام زوربا برگرفته از فیلم کلاسیک سینمای یونان را برای برندش برگزیده بود که به دلیل وجود باری دو بلوک دورتر با همین نام، مجبور به تغییر آن به “زارا” شد. اولین تولیدات این فروشگاه، لباسهای ارزانقیمت از طرحهای محبوب بود. پس از آن در سرتاسر اسپانیا شعبههای دیگری نیز افتتاح کرد.
در دهه ۸۰ میلادی اورتگا با روشی که مد مقطعی (Instant Fashion) نامیده بود؛ روند طراحی، تولید و توزیع محصولات خود را با تمرکز بیشتر بر طراحیهای بهروزتر تغییر داد و به استفاده گروهی از طراحان بهجای افراد پرداخت.
هر سال یک کشور
در سال ۱۹۸۸ شرکت زارا با افتتاح شعبهای در پورتو پرتغال توسعه بینالمللی خود را آغاز کرد، پس از آن در سال ۱۹۸۹ به آمریکا و ۱۹۹۰ به فرانسه وارد شد. از سال ۹۰ تا ۹۳ شعبههایش را تا مکزیک، یونان و سوئد توسعه داد. به همین روال افتتاح اولین شعبهها در کشورهای ژاپن سال ۲۰۰۰، سنگاپور ۲۰۰۲، روسیه و مالزی ۲۰۰۳، چین، مراکش، استونیا، لهستان و رومانی ۲۰۰۴، فیلیپین، کاستا ریکا و اندونزی ۲۰۰۵، کره جنوبی ۲۰۰۸، هند ۲۰۱۰ و آفریقا جنوبی و استرالیا ۲۰۱۱، ادامه یافت.
در سال ۲۰۱۰ زارا فروشگاه آنلاین خود را در کشورهای اسپانیا، انگلیس، پرتغال، آلمان و فرانسه راهاندازی کرد؛ و در نوامبر همان سال کشورهای اتریش، ایرلند، نیوزلند، بلژیک و لوکزامبورگ به آنها پیوسته و در ادامه، آمریکا سال ۲۰۱۱، روسیه و کانادا ۲۰۱۳، مکزیک، رومانی و کره جنوبی سال ۲۰۱۴ شروع به فروش آنلاین کردند.
برند زارا اولین بار در سال ۲۰۱۴ به معرفی تکنولوژی سامانه شناسایی رادیویی (RFID) در فروشگاههایش پرداخت. این تراشههای شناسایی در تگ امنیتی محصولات قرار دارند که هنگام خرید آن را جدا کرده و دوباره قابل استفاده هستند. زمانی که محصولی جابجا یا فروخته میشود، کمپانی میتواند توسط سیگنالهای رادیویی این تراشه محصول را شناسایی و از تغییر موجودی آن مطلع شود.
به تنوع اسمارتیز
برند زارا محصولات خود را در دسته بندیهای مختلفی چون پوشاک زنانه و مردانه، کیف، کفش، لباس رسمی، لباسخواب، پوشاک نوزادان و کودکان و اکسسوریهایی مانند شال و روسری، زیورآلات، کیف پول، دستکش، چتر، عطر و اودکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی، ارائه میدهد.
پوشاک زنانه، مردانه و همینطور بچهگانه زارا بر اساس سلیقه و نیاز مشتری ارائه میشوند. تولید و عرضه محصولات جدید ده تا پانزده روز پس از طراحی آنها انجام میشود و محصولات جدید دو بار در هفته به فروشگاهها ارسال میشوند. محصولات جدید شناسایی، دستهبندی، اتیکت دار و بارگیری شده و بیشتر مواقع در طول ۴۸ ساعت ارسال میشوند. توزیع همه این محصولات در اسپانیا صورت میگیرد. زارا در سال بیش از ۴۵۰ میلیون محصول تولید میکند.
خرید بی دردسر
همه محصولات زارا با همان قیمت فروشگاههای سطح شهر، بهصورت آنلاین نیز به فروش میرسند و شامل بازگشت ۳۰ روزه هستند. در وب سایت رسمی فروشگاه نیز امکان جستجوی نوع، رنگ، اندازه، قیمت و یا کد محصول به مشتریان دادهشده و با استفاده از کیفیت بالا تصاویر، میتوانند جزئیات دقیق محصول را مشاهده کنند.
ماراتن تولید
در مقایسه با میانگین ششماهه در صنعت مد برای تولید و عرضه یک محصول جدید، زارا ادعا میکند تنها به دو هفته زمان نیاز دارد تا محصولی را طراحی و روانه بازار کند و حدود ۱۲ هزار طرح جدید در سال ارائه میکند. این شرکت ترجیح داده با سیاست عدم تبلیغ محصولات، یک درصد از سود سهام خود را برای راهاندازی فروشگاههای جدید سرمایهگذاری کند. زارا برخلاف دیگر فروشگاههای زنجیرهای پوشاک، بهطور مستقیم مراحل طراحی، تولید و توزیع محصولات خود را کنترل میکند.
زارا در سال ۱۹۸۰ کارخانه خود را در شهر لاکورونیا (که برای صنعت نساجی خود معروف شده) راهاندازی کرد و توانست در سال ۱۹۹۰در روشهای تولید و توزیع خود نوآوریهای زیادی ایجاد کند. روشی که توسط شرکت تویوتا طراحیشده و سیستم JIT) Just-in-time) نامیده میشود. در این روش شرکت قادر به ساختن یک مدل تجاری جدید میشود که میتواند تنها چند روز به کنترل مراحل ساخت، تکمیل و توزیع محصولات به فروشگاههای سراسر جهان بپردازد.
ساخت اروپا
۵۰ درصد محصولات برند زارا در اسپانیا و باقی آنها در پرتغال، ترکیه و مراکش تولید میشوند. درحالیکه تمام تولیدات بعضی از کمپانیهای رقیب، در کشورهای آسیایی انجام میشود. تولید شیکترین اقلام زارا، یعنی حدود نیمی از تمام کالاها، در کارخانههای متعلق به این شرکت در اسپانیا، پرتغال و ترکیه؛ و دیگر محصولات ساده و روزمره (مانند تیشرتها) به تولیدکنندههای ارزانقیمت آسیایی از جمله چین، سپرده میشوند.
اگر طرح جدیدی در یک هفته خوب به فروش نرود، از فروشگاهها جمع شده و سفارشهای بیشتر آن متوقف و طرحهای دیگری جایگزین خواهد شد.
برند زارا دارای طیف وسیعی از طرحهای ساده و روزمره است که هر سال عرضه میشوند، اما برخی از طرحهای شیک و بهروز آن کمتر از چهار هفته میتوانند در قفسههای فروشگاهها بمانند، تا طرفداران خود را زود به زود به سر زدن دوباره تشویق کند.
خیابان های لاکچری
در حال حاضر برند زارا در ۸۸ کشور حدود ۲۱۰۰ فروشگاه دارد. شعبههای مرکزی آن در تمام دنیا در بهترین و گران قیمتترین مناطق قرار دارند. مانند خیابان پنجم در نیویورک (Fifth Avenue)، خیابان آکسفورد در لندن (Oxford Street)، کاله سرانو در مادرید (Calle de Serrano)، ویا دل کورسو در رم (Via del Corso)، شانزلیزه در پاریس (Champs-Élysées)، کورسو ویتوریو امانوئله در میلان (Corso Vittorio Emanuele)، نوسکی پروسپکت در سنپترزبورگ (Nevsky Prospect)، گام در ولادیوستوک (GUM)، شیبویا (Shibuya) و گینزا (Ginza) در توکیو، میئونگ دنگ در سئول (Myeongdong).
اسپانیا با ۴۴۳ شعبه، فرانسه ۱۲۸، چین ۱۸۱، ژاپن ۹۹، ایتالیا ۹۵، پرتغال ۸۵، آلمان ۷۷، مکزیک ۷۵، آمریکا ۷۱ و انگلیس با ۶۸ فروشگاه، دارای بیشترین تعداد فروشگاه زارا در سراسر دنیا هستند.
زارا در بامیلو
بامیلو به عنوان بزرگ ترین مارکت پِلیس (Marketplace) ایران، طیف گسترده ای از محصولات متنوع برند زارا را در دسترس مشتریان گرامی قرار میدهد، که از جمله آنها میتوان شلوار، پیراهن، تاپ و تیشرتهای زنانه و مردانه اشاره کرد.
-
عینک آفتابی7 سال ago
انتخاب عینک مناسب با فرم صورت
-
مد و فشن7 سال ago
افزایش قد بدون هزینه | قدتان را بلند کنید تا جذابتر به نظر برسید
-
برند های مشهور7 سال ago
برند های معتبر پوشاک ایرانی
-
پوشاک بانوان7 سال ago
انتخاب لباس مناسب برای عقد
-
پوشاک آقایان7 سال ago
خرید آنلاین کت و شلوار برای آقایان، چطور خرید موفقی داشته باشید؟
-
پوشاک بانوان7 سال ago
انتخاب لباس مجلسی زنانه
-
کیف و کفش7 سال ago
کیف مجلسی زنانه
-
برند های مشهور7 سال ago
برند برشکا