Connect with us

Business

چجوری میتونم مدل بشم ؟

Published

on

 چجوری میتونم مدل بشم ؟

[tps_header]

چجوری میتونم مدل بشم ؟ شاید با ترویج فضاهای مجازی در سالهای اخیر افراد زیادی از سنین کودکی تا میانسالی علاقه مند به مد ، فشن و مدلینگ یا همان مدل شدن شده اند . امروزه در ایران بحث مدلینگ یا مدل شدن به دغدغه ای مهم تبدیل شده و تقریبا سوال خیلی از افراد از من اینه که میتونه مدل باشه؟ یا چه کارایی باید انجام بدیم تا به یک مدل تبدیل شیم؟ دوره آموزش مدل شدن وجود داره؟ چجوری میتونم مدل بشم ؟ و مسايلی ازین دست.

برای علاقه مندان به حوزه مدلینگ و فشن میخواهم در این مطلب مواردی رو بیان کنم تا شاید با روشن شدن برخی از مفاهیم و معنای واقعی مدل، کمکی کرده باشم. 

[/tps_header]

 

چجوری میتونم مدل بشم ؟

 

 

 

مجبورم به دلیل استفاده های ابزاری برخی از افراد به بهانه فعالیت در حوزه مدلینگ، مطالبی را خیلی شفاف و بی پرده بیان کنم. و پیشاپیش این رو هم بگم که اصلا قصد اهانت به افرادی که دلسوزانه برای این فرهنگ تلاش میکنند رو ندارم.

[tps_title]

      • در ابتدا باید مسأله رو بگم (که داخل خیلی از سمینارها و دوره های آموزشی هم بیان کردم) مدلینگ به معنای مدلی کردن می باشد و رسمأ مبحثی در عکاسی با نام مدلینگ و یا مدلینگ فتوگرافی معنا نداره و عکاسی مدلینگ از پایه من درآوردیه!!!

[/tps_title]

    • سوء تفاهم بسیار بزرگ اینه که فرضأ در جمع دوستان یا آشنایان و مخصوصأ در فصاهای مجازی مثل اینستاگرام بهم گفته شد “واوو عشقم تو چقدر خوشگلی” لزومأ به این معنا نیست که میتونم مدل بشم ! فقط زیبایی دلیل بر این نمیشه که من توانایی یا قابلیت های مدلینگ رو داشته باشم. چجوری میتونم مدل بشم ؟

    • مدلینگ یک شغل بسیار بسیار جدی و یک کار مثل تراشکاری و یا جوشکاری و یا هر کاردیگه ایست. منظورم اینه که باید براش تلاش کرد و خیلی چیزارو تجربه کرد و این شدنی نیست که یک شبه مدل بشیم. همین دیدگاه یه شبه ره صد ساله رفتن متاسفانه شرایط رو برای سوءاستفاده برخی ها از جوانان مخصوصا دختران جوان و بسیاری از روابط نامشروع و کثیف شده که نگاه جامعه به این صنعت جهانی را منفی کرده است این در شرایطیه که قطعأ استانداردهای سفت و سختی برای مدلینگ موجوده.

[tps_footer]

      • اکیدأ عرض میکنم که با تحقیق و جستجوی فراوان در دوره های مد و فشن شرکت کنید . چون در کشور ایران که زیرساخت برای مدلینگ حرفه ای موجود نیست باید حواستان باشد تا چه کسی میخواهد چه چیزی را بیاموزد؟!! بسیاری ازین کلاس ها بجز هدر دادن پول و وقتتون و سوءاستفاده از شما به بهانه آینده ای درخشان و خراب کردن ذهنیت شما درباره مد و فشن نتیجه ای براتون نخواهد داشت. پس چجوری میتونم مدل بشم ؟

[/tps_footer]

  • اگر پیشنهاد کاری به شما داده شد و وعده داد که میتونید تبدیل به یک سوپرمدل شوید و تنها چیزی که کم دارید شهرته و برای رسیدن به اون شهرت فقط کافیه 4-5 میلیون خرج کنید تا در داخل فلان مجله دیده شوید، تنها توصیه دوستانه من به شما اینه که تا به امروز هیچ کسی با پول بیشتر ازین مبالع و یا چاپ عکسی در یکی دو مجله ، مدل هم نشده چه برسه به سوپر مدل !!!!!!
  • مطمین باشید برای استارت و ورود به دنیای مد و فشن و مثلا آغار کار با یک برند پوشاک بانوان نیازمند یک بوک حرفه ای هستید و این شاید فقط برای این موضوع و در صورت تمایل داشتن برای تهیه یک بوک حرفه ای باید پول بدید و کارهایی که رایگان با آتلیه ها به عنوان مدل انجام دادید اصولا مناسب بوک نیستند.

در پایان تکرار میکنم مدلینگ یک صنعت و حرفه است و اگر میخوای جواب چجوری میتونم مدل بشم ؟ رو پیدا کنی باید بها و سختی های فراوانی رو البته در کنار یک راهنمای حرفه ای بپردازی.

چجوری میتونم مدل بشم ؟ شاید با ترویج فضاهای مجازی در سالهای اخیر افراد زیادی از سنین کودکی تا میانسالی علاقه مند به مد ، فشن و مدلینگ یا همان مدل شدن شده اند . امروزه در ایران بحث مدلینگ یا مدل شدن به دغدغه ای مهم تبدیل شده و تقریبا سوال خیلی از افراد از من اینه که میتونه مدل باشه؟ یا چه کارایی باید انجام بدیم تا به یک مدل تبدیل شیم؟ دوره آموزش مدل شدن وجود داره؟ چجوری میتونم مدل بشم ؟ و مسايلی ازین دست

ولی اگر می خواهید برای سرگرمی و بیشتر دیده شدن وارد مدلینگ شوید مطمئن باشید با مراجعه به اولین آتلیه یا سالن زیبایی استارت کار خود را می زنید البته اوایلش به شکل رایگان

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Business

سختی های مدل شدن چیست ؟

Published

on

سختی های مدلینگ

سختی های مدل شدن چیست ؟

 

[tps_header]

سختی های مدل شدن چیست ؟ شاید جذابیت ، زیبایی ظاهری و دنیای رنگارنگ مد و فشن ، هیچ گاه به ما فرصت دیدن آن طرف این جذابیت ها را ندهد تا متوجه شویم که بعضأ چه حقایق تلخ و زشتی وجود دارد که حتی منجر به کناره گیری برخی از مدل ها شده است .

سختی های مدلینگ

سختی های مدلینگ

مدلینگ

در صنعت مد و فشن بی شک پرطرفدارترین شغل مدلینگ است چه در پوشاک آقایان و چه در پوشاک بانوان : که آقایان و خانم ها در این حوزه می توانند فعال باشند. مدل بودن برای فشن شو ، کاتالوگ و یا لباس کوتور می تواند از انواع کار یک مدل باشد .

 سختی های مدل شدن چیست ؟ واقعیت تلخ در پشت پرده این کار جذاب چیست؟

[/tps_header]

 

[tps_title]

از نخستین مرحله شروع می کنیم یعنی استخدام مدل
بسیاری از افراد برای مدلینگ در شرایط مناسب وزن و قد و نوع اندام نیستند ، اما برخی از سودجویان از شوق آنها نهایت سوءاستفاده را برده و بدون بیان اینکه سختی های مدل شدن چیست ؟ آنها را جذب می کنندو با شیوه های غیر استاندارد و خطرناک می خواهند آنها را به شرایط مدلینگ برسانند و یا قانون را زیر پا گذاشته و افراد زیر 16 سال را استخدام می کنند .
مرحله دوم : کاریابی برای مدل ها

تعریف استاندارد های غیر معمول قد و وزن ، کار بعضی از آژانس های مد و فشن برای معرفی مدل ها به برند هاست . و مدل ها مجبور می شوند تا برای حفظ آن موقعیت ، عادات غذایی غیراستاندارد و ناسالمی را انتخاب و دنبال کنند که عواقب بسیار جبران ناپذیری و سنگین خواهد داشت.
ایزابل کارو،مدلی که در سال ۲۰۱۰ به دلیل بیماری آنورکسیا مرد

از جمله رژیم های غذایی شوکه کننده مدل ها

۱-پنبه و آب پرتقال

مدل های روس بعد فشن شویی اقرار کردند که برای حفظ اندامشان، پنبه را در آب پرتقال خیس می کردند و پنبه را می خوردند تا گرسنه نشوند و به وزنشان اضافه نشود.

سختی های مدل شدن چیست ؟
HCG-۲

تزریق هورمون HCG توسط مدل ها نوعی دیگر از رژیم های غیراستاندارد است . هورمون HCG  ،در بدن خانم های باردار ترشح می شود تا از ۸۰۰ کالری بیشتر در روز غذا نخورند تا بدن انرژی بیشتری را مصرف کند.

۳-آب معدنی و مصرف نیکوتین 

بعضی از آژانس های متخلف استفاده از آب معدنی و مصرف نیکوتین را به جای مواد غذایی پیشنهاد می کنند. این مواد اشتها رو کاهش میدهد و برای مدل ها مصرف مستمر و زیاد از نیکوتین اعتیاد آور و مخاطره آمیز است .

(Anorexia Nervosa) بیماری بی اشتهایی عصبی بین مدل ها بسیار متداول است که بسیاری از  مدل های حرفه ای به خاطر این بیماری جان باختند.

[/tps_title]

[tps_footer]

رفتار های نامناسب با مدل ها

در پشت صحنه نمایش های فشن اغلب و متاسفانه این رفتار ها جدید نیست و چون مدلینگ از کارهای آزاد محسوب می شود، مدل ها راحت نمی توانند شکایت کنند و پیگیر حقوق خود باشند.

کارا دلوین مدل معروف که در بسیاری از فشن شوهای حرفه ای شرکت کرده به دلیل فشار عصبی موجود در مدلینگ در ۲۳ سالگی از حوزه مد و فشن خارج شد و بعد مدتی مجدد به این صنعت برگشت.

بیشتر مدل ها هم عکس العملی برای برخورد با این رفتار ها به دلیل علاقه زیاد به مدلینگ و دیده شدن بیشتر در فضای مجازی انجام نمی دهند.

البته برندهایی مانند برند کلویی با عدم جذب مدل های با سن زیر 16 سال و ناسالم هستند که بتوانند تاثیر مثبتی هر چند کم بر این حوزه داشته باشند .

[/tps_footer]

البته نکته حائر اهمیت و امیدوارکننده اینه که در سال های اخیر، با نظارت ارشاد و تاسیس خانه مد ایران، نظارت شدیدتری بر موسسات و اماکن مدعی در حوزه مدلینگ، جلوه حرفه ای تر و خط قرمزهای شدیدتری که لازم بود را در فشن ایران و اسلامی ایجاد نموده است.

Continue Reading

Business

شرایط مدل شدن در ایران

Published

on

یونیک بودن و جذابیت چهره از لحاظ ظاهری، بسیار مهمتر از زیبایی صرف در مدلینگ است .

[tps_title]مسلما شرایط مدل شدن در ایران و جهان وجود دارد که در زیر باهم مرور میکنیم :[/tps_title]

17-18 سالگی تا 30 سالگی بهترین دوران یک مدل است، البته در ایران مواردی داریم که در سن 40 سالگی هم مشغول به مدلینگ هستند اونم با اعتماد به نفس بسیار !!!

از نظر فیزیکی و ظاهری برای خانمها مهمترین نکته خود طبیعیه شماست. بدون جراحی های زیبایی و ازون بدتر تزریق های ژل در قسمت های مختلف بدن . اینکارا نه تنها باعث میشن جذابیت طبیعیتون رو  از بین بروند بلکه قطعا دیگر فرصت مدل شدن حرفه ای رو ازخودتون سلب می کنید.

درباره آقایان کوردی که در ایران متاسفانه زیاد به چشم میخورد زیاده روی در رشته بدنسازی و بیش از اندازه بزرگ کردن اعصای بدنشان هست. اینکار فقط منجر به خراب کردن فرم بدنشون میشه . این رو قطعأ بدونید که بهترین فرم بدن، فرم متعادله که در هیچ قسمتی از بدن زیاده روی نشده باشه.

برای استفاده از مدل ها در  “کَت واک” ها نیاز به افراد بسیار لاغر داریم.کلأ از لحاظ فیزیکی موارد متنوعی وجود داره و خصوصیات جسمانی با توجه به نوع استفاده ای که از مدل قراره صورت بگیره متفاوته. و این یعنی یک مدل برای هر پروژه ای مناسب نیست.

[tps_footer]با توجه به شرایط مدل شدن در ایران قد برای خانم ها معمولا از 165 تا 180 و برای آقایون از 175 تا 185 هست.[/tps_footer]

 

شرایط مدل شدن در ایران

شرایطی که گفتیم وحی منزل نیست و حتی من فکر می کنم نوع شرایط زیستی و اجتماعی و ژنتیکی هر منطقه میتونه این استانداردهارو تغییر بده . به همین خاطر در ایران و با توجه به ژن ایرانی شرایط قد هم میتونه فرق کنه . نکته مهم اینه که قد بلند همیشه ملاکی برای بهتر بودن مدل نمیتواند باشد، بلکه مهم متناسب بودن اندازه های پایین تنه و بالا تنه فرد می باشد.

همیشه مطمین یاشید استثناء هایی هم برای موارد فوق هست، رده سنی که درباره اش گفتیم بهترین زمان برای مدلینگه ولی استثنا هم وجود داره که برخی از سوپرمدل های جهانی تا سنین بالاتر هم مدل بودن و موارد خاص بسیار دیگه با کمی جست و جو موارد زیادی رو پیدا خواهید کرد.

اگر شما هم برای شرایط مدل شدن در ایران اطلاعات بیشتری دارید یا در این زمینه سوالی دارید، در پایین این صفحه منتظرتون هستم

مدلینگ در ایران پتانسیل بسیاری دارد. مانند اجرای شوهای مد لایو در کشورهای اسلامی، در توسعه فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی می تواند موثر باشد چونکه طراحان مد و لباس در کشورهای همسایه و اسلامی با مسائل یکسان فرهنگی-مذهبی دست و پنجه نرم می کنند.

Continue Reading

مطالب داغ