Connect with us

عینک آفتابی

چگونه یک عینک آفتابی مناسب خریداری کنیم؟

Published

on

خطرات اشعه ماورای بنفش نور خورشید برای چشم:

اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست آسیب می زند. همچنین برای عدسی و قرنیه چشم مضرمی باشد.اشعه ماورای بنفش ( احتمال ابتلا به بیماری آب مروارید چشم را افزایش می دهد. این بیماری، عدسی چشم را کدر می نماید و قدرت بینایی را کاهش می دهد.به علاوه اشعه ماورای بنفش باعث تخریب ماکولا می شود. ماکولا بخشی از شبکیه چشم می باشد که برای وضوح بینایی لازم است.
سایر مشکلات چشمی وابسته به اشعه ماورای بنفش شامل ناخنک چشم و پیش ناخنک چشم می باشد.
ناخنک چشم زمانی اتفاق میافتد که ملتحمه چشم به سمت قرنیه کشیده شود. پیش ناخنک، یک برآمدگی مایل به زرد روی سفیدی چشم می باشد.انعکاس نور خورشید از روی سطوحی مثل برف، آب، شن و ماسه و کف خیابان و تابش آن به چشم خیلی خطرناک می باشد.
فتوکراتیت شامل آفتاب سوختگی قرنیه می باشد که به نام برف کوری” نیز خوانده می شود. لذا اسکی بازان در معرض خطر ابتلا به این عارضه دردناک موقتی، ولی حاد می باشند.

اهمیت عینک آفتابی:

استفاده از عینک آفتابی در کودکان نیز مهم می باشد، زیرا چشمان آنها در حال رشد و آسیب پذیرتر است.در فتوکراتیت، تاول های کوچکی روی سطح قرنیه ایجاد می شود. این مشکل با مراقبت پزشکی مناسب خودبخود رفع می شود، ولی برف بازی شما را خراب می کند.عینک آفتابی نقش مهمی در محافظت از پوست اطراف چشم دارد. این پوست شامل پلک چشم می باشد که خیلی نازک است و مستعد ابتلا به سرطان پوست است.

عینک آفتابی از بروز چین و چروک و زمخت و بد شکل شدن پوست اطراف چشم در اثر اشعه ماورای بنفش نیز جلوگیری می کند.خودتان را به استفاده از عینک آفتابی عادت دهیدهمانند استفاده از کرم ضدآفتاب، باید هر موقع که از منزل خارج می شوید و در هوای آزاد قرار می گیرید، به چشمان خود عینکآفتابی بزنید.استفاده از عینک آفتابی در کودکان نیز مهم است، زیرا چشمان آنها در حال رشد و آسیب پذیرتر است.
احتمال آسیب چشم در اثر اشعه ماورای بنفش وجود دارد. لذا باید به استفاده از عینک آفتابی عادت کنید و فکر نکنید که این نوع عینک، وسیله ای برای پزدادن و خوش‌تیپی می باشد، بلکه وسیله ای ضروری برای محافظت از چشمان شما در برابر آسیب های نور خورشید است.

6 توصیه برای خرید عینک افتابی:

در اینجا توصیه های چشم پزشکان و کارشناسان بینایی سنجی را در مورد انتخاب و خرید یک عینک آفتابی مناسب بیان می نماییم.

1- عینک آفتابی بزرگ‌تر، بهتر می باشد.

عینک آفتابی که دارای قاب بزرگ تر است بهتر از چشم ها حفاظت می کند، زیرا جلوی اشعه هایی را که از اطراف عینک به چشم می رسند، بیشتر می گیرد.بهتر می باشد قاب عینک از دو طرف کمی دیواره داشته باشد.شیشه های بزرگ تر سطح بیشتری از پوست اطراف چشم را در برمی گیرند. لذا عینک آفتابی که تا روی گونه ها را می پوشاند انتخاب مناسبی می باشد.

2- اگر مدت زیادی روی آب می باشید، عینک آفتابی با شیشه پلاریزه خریداری کنید.

شیشه های پلاریزه، درخشش انعکاس نور خورشید از روی سطوح مثل آب و کف خیابان را کاهش می دهند. این عینک ها برای افراد قایق‌ران یا افرادی که در کشتی کار می کنند و یا اسکی روی آب، گزینه مناسبی می باشند.
عینک های پلاریزه، درخشش بیش از اندازه نور خورشید از روی سطوح صافی مثل کف جاده یا کاپوت ماشین را کاهش می دهند. لذا برای رانندگی در جاده نیز مناسب می باشند. ولی باید بدانید خواندن اعداد و نوشته های موبایل، دستگاه جی پی اس، صفحه نمایش جلوی ماشین با عینک های پلاریزه سخت می باشد.
در ضمن باید بدانید که ویژگی پلاریزه عینک آفتابی ربطی به جلوگیری از اشعه ماورای بنفش آن ندارد. لذا زمان خرید عینک آفتابی پلاریزه، به برچسب ضداشعه ماورای بنفش بودن آن نیز دقت نمایید.

3- عینک، قالب مناسبی داشته باشد.

قاب عینک آفتابی باید به راحتی روی چشم ها و بینی قرار بگیرد و هیچ نوع سایشی روی پوست ایجاد نکند.برای جلوگیری از عبور نور از قسمت بالای عینک، باید قاب عینک از سمت بالا بسته باشد،اما نه خیلی زیاد که به مژه ها آسیب برساند.

4- دنبال یک عینک آفتابی بگردید که به صورت کامل جلوی عبور اشعه ماورای بنفش نوع A وB را بگیرد.

یک عینک آفتابی بخرید که به صورت کامل مانع عبور اشعه ماورای بنفش گردد. برچسب این عینک آفتابی باید دارای یکی و یا بیشتر از موارد زیر باشد:
* محافظت 400 UV، یعنی اینکه این عینک جلوی عبور اشعه های نور خورشید تا 400 نانومتر را می گیرد و نشان می دهد کوچک ترین اشعه ی ماورای بنفش هم به چشم نمی رسد.
* لنز  عینک تا 99 درصد و یا 100 درصد جلوی عبور اشعه ماورای بنفش نوع A وB را می گیرد.

5- عینک آفتابی با رنگ درست خریداری نمایید.

شیشه عینک که جلوی عبور اشعه ماورای بنفش را می گیرد شفاف می باشد، ولی شیشه تیره تر لزوما بهتر از شیشه روشن تر نیست. اما رنگ شیشه عینک آفتابی نقش مهمی در تشخیص رنگ ها دارد.شیشه های با رنگ زرد و یا ته رنگ سرخ سبب می شوند تغییرات رنگ ها و نورها را به سختی تشخیص دهید.ولی شیشه های دودی، سبز و قهوه ای باعث می شوند در تشخیص رنگ ها کمتر دچار اشتباه شوید و برای رانندگی بهتر می باشند.

6- کیفیت شیشه عینک آفتابی را در نظر داشته باشید.

چشم پزشکان معتقدند قیمت عینک آفتابی نشان دهنده میزان حفاظت آن در برابر اشعه ماورای بنفش نمی باشد، ولی این را هم باید گفت که عینک آفتابی های خیلی ارزان هم به دلیل استاندارد نبودن، اثرات بدی روی بینایی شخص دارند.
برای آزمایش کیفیت عینک آفتابی، باید بعد از زدن آن به چشم روی یک خط یا لبه عمودی تمرکز نمایید. سپس سر خود را به عقب و جلو ببرید تا چشمان شما در همه طرف شیشه عینک حرکت کنند. اگر بعد از این کار هر گونه حرکتی در خط عمودی دیده شد، نشان می دهد که این عینک کیفیت مناسب را ندارد و باید عینک دیگری را انتخاب نمایید.
از خرید عینک های ارزان قیمت از دستفروش ها و یا مغازه های غیر مرتبط خودداری کنید، زیرا با این کار شاید در پول خود صرفه جویی کرده باشید،اما در عوض سلامتی چشم های خود را به خطر انداخته اید.

نکته :

در هر صورت برای خرید یک عینک آفتابی مناسب و استاندارد بایستی به مغازه های معتبر فروش عینک های طبی مراجعه نمایید و حتما موقع خرید عینک به فروشنده بگویید که با دستگاه UV سنج میزان حفاظت آن در برابر اشعه ماورای بنفش را اندازه بگیرد.از خرید عینک های ارزان قیمت از دستفروش ها و یا مغازه های دیگر خودداری نمایید، زیرا با این کار شاید در پول خود صرفه جویی کرده باشید،اما در عوض سلامتی چشم های خود را به خطر انداخته اید و همگی می دانید که ارزش سلامتی خیلی خیلی بیشتر از پول می باشد.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عینک آفتابی

جدیدترین عینک های طبی

Published

on

مدل عینک طبی

برای داشتن بهترین تیپ  و و با مد و فشن در یک راستا بودن باید  به کوچک ترین جزئیات  هم دقت کرد چه برسد به چشم ها  و عینک ها مخصوصا عینک های طبی که بسیار دارای اهمیت هستند  در این مطلب استفاده بهترین عینک ها و عینک های مورد نظر شما ذکر شده است

عینک‌های  طبی بزرگ را با حداقل آرایش استفاده کنید

یک اشتباه  خانم‌ها در استفاده از عینک های طبی  این است که فکر می‌کنند چشمانشان زیر عینک به خوبی دیده نمی‌شود.. شما هنگام زدن عینک های طبی برای داشتن بهترین مدل خود بهتر است  سعی کنید همراه با عینک‌های بزرگ آرایشی ملایم و مناسب برای چشم‌های خود داشته باشید که این آرایش می‌تواند شامل یک خط چشم ساده و روزمره با کمی سایه به رنگ ملایم باشد. اما از زدن ریمل‌هایی که مژه‌ها را بلند می‌کنند اجتناب کنید چون باعث تماس مژه‌ها با شیشه عینک شده و برای شما مشکل ساز خواهد شد.

عینک‌ها ی بزرگ با لباس‌های ساده جذاب‌ترند

اگر می‌خواهید با یک عینک بزرگ زیبا و جذاب دیده شوید توصیه می‌کنیم که از لباس‌های ساده و به سبک مینیمال همراه با عینک خود استفاده کنید. گاهی شاید یک پیراهن ساده تنها یا ترکیب پیراهن با یک کت جیر و یا یک تیشرت راه راه افقی تنها چیزی باشد که برای این کار لازم دارید. با چنین ترکیبی علاوه بر این که عینک مدل جدید شما شما به نقطه کانونی استایل شما تبدیل می‌شود اما بیش از حد هم توی چشم نخواهد بود و در حالی که همه از خاص بودن و جذابیت تیپ شما تعریف می‌کنند دیگر لازم نیست برای همه در مودد عینک جدید خود توضیح دهید.

مدل عینک

این عینک‌ها را می‌توانند بخشی از لباس شما  باشند

هرچند عینک‌های طبی کاربرد طبی دارند و برای محیط کاری بسیار مناسبند اما این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید در مهمانی‌ها و مجالس نیمه رسمی از آن‌ها استفاده کنید. عینک‌های شیک و بزرگ را می‌توانید همراه با یک بلوز مجلسی و شلوار جین شیک یا شلوار مجلسی دیگر استفاده کنید و تیپ زیبا و هوشمندانه خود را به رخ دیگر مهمانان بکشید.

 

 

عینک‌ها بزرگ بهترین گزینه برای اداره و محل کار هستند

همه آقایان و خانم‌ها دوست دارند در محیط کاری خود به بهترین شکل دیده شوند . و جالب است بدانید که یک راه ساده برای جدی گرفته شدن در محیط کاری و با هوش به نظر رسیدن، زدن عینک های طبی  مناسب شما  است. پس این عینک‌های مد روز و زیبا علاوه بر این که می‌توانند نشانه‌ای از شیکپوشی شما باشند می‌توانند به موفقیت و جدی گرفته شدن در محیط کاری هم منجر شوند. پس اگر به دنبال یک عینک جدید برای محل کار خود هستید ما عینک‌های بزرگ را در انواع سیمی و کائوچویی به شما پیشنهاد می‌کنیم که بهترین گزینه برای استفاده همراه با لباس‌های ساده و رسمی اداری هم هستند

Continue Reading

پوشاک بانوان

روش لباس پوشیدن جدی بدون آن که خشن و مردانه به نظر برسید

Published

on

لباس رسمی

شما به یک مانتو با تن خوری عالی و جزئیات جذاب نیاز دارید

یک مانتوی برش‌دار زیبا در رنگ‌های شیک و سطح بالا (ترجیحا تیره) همان چیزی است که یک خانم شیکپوش برای محیط اداری لازم دارد. اگر مرتبه مدیریتی بالایی در محل کار خود دارید ضرورت داشتن چنین مانتویی چندبرابر است چون باعث می‌شود شما جدا و برتر از بقیه به نظر برسید. داشتن جزئیات جالب توجه مثل سنجاق سینه، دکمه‌های فلزی و … هم به زیباتر شدن و کامل‌تر شدن استایل رسمی شما کمک خواهد کرد.

برای لباس رسمی پوشیدن داشتن یک کیف فرم‌دار ضروری است

خود شما کدام یک از این دو نفر را بیشتر جدی می‌گیرید؟ کسی که یک کیف شانل دوشی به دست دارد و یا کسی  که از یک کوله پشتی شل و وارفته استفاده می‌کند؟ البته برند اهمیتی ندارد اما پاسخ مشخص است، استفاده از اکسسوری‌های کلاسیک مثل کیف فرم‌دار شخصیت شما را سطح بالاتر نشان می‌دهد و در لباس پوشیدن جدی شما نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

برای  لباس رسمی  پوشیدن،باید  یک دست مانتو و شلوار رسمی داشته باشید

شاید مشکل اصلی شلوارهای رسمی این باشد که به راحتی با هر مانتویی ست نمی‌شود اما استفاده از یک دست مانتو و شلوار با تن خوری مناسب استفاده کنید تا مشکلی در هماهنگ کردن مانتو و شلوار نداشته باشید. البته همان طور که می‌دانید بهترین رنگ‌ها برای مانتو و شلوار رسمی، رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای و خاکستری است و برای لباس پوشیدن جدی بهتر است از رنگ‌های دیگر استفاده نشود. اما برخی تزئینات مثل لبه دوزی رنگی یا متالیک می‌تواند به زیباتر شدن لباس‌های شما کمک کند.

عینک آفتابی بزرگ برای لباس پوشیدن جدی ضروری است

حتما دلیلی وجود دارد که همه خواهران اولسن را جدی می‌گیرند، پشت یک عینک آفتابی بزرگ هیچ کس نمی‌تواند افکار و احساسات شما را حدس بزند و شما می‌توانید برنامه‌های آینده و لایه‌های درونی شخصیت خود را مخفی نگه دارید بنابراین عینک آفتابی بزرگ برای لباس پوشیدن رسمی ضروری است. پس اگر در شرایطی هستید که می‌خواهید بیشتر جدی گرفته شوید چشمان خود را با یک عینک آفتابی بزرگ مخفی نگه دارید.

کفش‌ها هم در رسمی بودن استایل شما نقش مهمی دارند

مریلین مونرو زمانی گفته بود به یک دختر یک جفت کفش پاشنه بلند بدهید و او دنیا را تسخیر خواهد کرد. این گفته تا حد زیادی درست است، زمانی که شما یک کفش رسمی پاشنه بلند و زیبا بپوشید و روش صحیح راه رفتن با آن را بدانید قدرتمند و جدی به نظر خواهید رسید و در عین حال اندامی ظریف و زنانه هم خواهید داشت. فراموش نکنید تمیز بودن و نو بودن کفش از گران بودن و شیک بودن آن بسیار مهم‌تر است پس لازم است از کفش‌های خود درست نگهداری کنید.

لباس رسمی  پوشیدن  باید با آرایش مناسب هم همراه باشد

آرایش کردن در حد متعادل و معقول هیچ منافاتی با پوشیدن لباس رسمی  ندارد بلکه می‌تواند علاوه بر زیباتر کردن ظاهر به جدیت شما نیز بیفزاید. به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس شما اولین قدم برای جدی گرفته شدن است و برای کامل کردن اعتماد به نفس شما به کمی آرایش نیاز دارید، گاهی یک رژ لب ساده می‌تواند تمام آرایش شما را شامل شود و در کمترین زمان اعتماد به نفس و زیبایی و جدیت را به شما هدیه دهد.

Continue Reading

عینک آفتابی

درباره ی عینک persol

Published

on

درباره ی عینک persol:

از فضانوردان روسی تا بازیگران هالیوودی، راننده‌های رالی داکار تا کسانی که به‌صورت روزمره از عینک‌های پرسول Persol استفاده می‌نمایند، می‌دانند که عینک‌های پرسول بهترین‌اند و مثل آن را در مغازه هیچ برندی پیدا نخواهند کرد. عینک‌های پرسول  تماماً دست‌ساز و با بهترین کیفیت تولید می‌شوند. باوجوداین ویژگی‌های خاص قیمت مناسبی نیز دارند.

در تورین ایتالیا در سال ۱۹۱۷ جوزپه راتی Giuseppe Ratti، عکاس و صاحب مغازه عینک‌سازی تصمیمی بزرگ گرفت تا معروف‌ترین و بهترین تولیدکننده عینک در تمام دنیا گردد. این تصمیم بزرگ، شروع یک داستان هیجان‌انگیز و ماجراجویانه برای او بود. راتی در حیاط خانه‌ای کوچک، شروع به طراحی و تولید عینک‌هایی کرد که از لحاظ فنی پیشرفته بودند و احتیاجهای خلبانان و رانندگان اتومبیل‌های اسپرت را برآورده می‌کرد. آن‌ها احتیاج به عینکی داشتند که راحت باشد و از چشمانشان در سرعت بالا محافظت کند و بیشترین دید را هنگام پرواز و رانندگی برای آن‌ها فراهم کند. نیاز این افراد سبب خلق عینک‌هایی با نام محافظ Protector شد که لنزی دایره‌ای و دودی داشتند که با بندی پلاستیکی بر روی سر می‌ماندند. این عینک‌ها آن‌قدر خوب بودند که خلبانان ارتش ایتالیا شروع به استفاده از این عینک‌ها کردند.

درک درست نیاز و خواسته‌های این افراد توسط راتی، نوآوری و کیفیت بالای عینک‌های محافظ بود که این سری از عینک‌های او را تبدیل به انتخاب اول نیرو هوایی چندین کشور در سراسر دنیا نمود. در این دوران بود که بهترین‌های دنیای رانندگی، موتورسواری و خلبانی عینک‌های پرسول را به چشم داشتند و به جاده و آسمان می‌زدند. یکی از پروازها بر روی اقیانوس اطلس و به مدت ۱۹۳ ساعت توسط فرانچسکو دی پیندوFrancesco De Pinedo انجام شد که در تمام طول این مدت او عینک محافظ پرسول راتی را بر صورت داشت.

توسعه دادن عینک‌های محافظ و داشتن عزمی راسخ برای تولید و ایجادکردن عینک‌های انقلابی که هم ازنظر کیفیت و راحتی بالاترین درجه را داشته باشند و در کارایی حرف اول را در بین مارک‌های دیگر بزنند، موجب خلق برند پرسول شد.
پرسول برگرفته از واژه‌ی ایتالیایی per il sole است که به معنای ”برای آفتاب” می باشد که نشان‌دهنده عملکرد بالای این محصولات در برابر اشعه خطرناک خورشید است.

طراحی ساده و استفاده کردن از عدسی‌های بلوره‌ای که برند پرسول به این عدسی‌ها افتخار می‌کند و علامت تیر نقره‌ای از ویژگی‌های فوق‌العاده محصولات نوآورانه پرس ول درگذشته و امروز بوده است. دسته عینک‌های پرسول به لطف سیستم خاصی که دارند خاصیت انعطاف‌پذیری بالایی دارند و راحتی را برای شما فراهم می‌نمایند.

در سال ۱۹۳۰ با معرفی سیستم مفلکتو Meflecto، پرسول اولین دسته‌های انعطاف‌پذیر را به بازار عرضه کرد که تا امروز از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پرسول می باشد. این سیستم انعطاف‌پذیری از چند استوانه‌ی آهنی کوچک تشکیل‌شده‌اند که امکان باز شدن و منعطف شدن به دسته را می‌دهد. این دوره با تولد تیر نقره‌ای پرسول که با نام Supreme Arrow نیز شناخته می‌شود همراه بود. ایده این طرح به راتی از شمشیرهای جنگجویان قدیمی رسیده و نماد برند پرسول می باشد و به‌محض دیده شدن به‌سرعت شناخته می‌شود.

در اواسط دهه ۶۰ میلادی بود که بر چهره افراد معروف دیده می‌شد و تبدیل به مد آن زمان گشت. کسانی مثل گرتا کاربو و استیو مک کویین از طرفداران پر و پا قرص پرسول بودند که هم عینک‌های پرسول را برای نقش خود، سر صحنه و هم برای زندگی روزمره خود انتخاب کرده بودند.

در سال ۱۹۹۱ پرسول، در محله‌ی معروف بورلی هیلز Beverly Hillsاولین بوتیک خود را در آمریکا باز کرد تا آثار خلق‌شده را به افراد بیشتری نشان بدهند. در سال ۱۹۹۴ پرسول در ۴۰ کشور دنیا حضور داشت. تصمیمی که شاید روزی یک آرزوی غیرعملی خوانده می‌شد به واقعیت پیوسته بود و پرسول جزو بهترین‌ها بود و همیشه در دنیای مد نقش مهمی ایفا کرده است.

در آوریل ۱۹۹۵ گروه لاکسوتیکا Luxottica  مالک برند ری بنRay-Ban و تولیدکننده عینک برای شرکت‌های مختلف، شرکت عینک‌سازی پرسول را خریداری کرد تا زیرمجموعه این شرکت به ادامه فعالیت‌های خود بپردازد و تبدیل به یکی از بهترین برندها گردد. پرسول از نسلی به نسل دیگر، با زمانه خود حرکت کرده است و برای تبلیغات از ستاره‌های سینما و شخصیت‌های محبوب ورزشی مثل فیلیپو اینزاگی و الساندرو دلپیرو استفاده کرده است.

از فریم‌های معروف و نمادین پرسول مدل ۷۱۴ می باشد. این مدل در دهه ۶۰ معرفی شد و موردتوجه بازیگران معروف بخصوص استیو مک کویین قرار گرفت. ۷۱۴ مدل تاشوی ۶۴۹ است و شاید بتوان آن را اولین عینک تاشو نامید که برای راحتی و آسایش طراحی‌شده است. تولید این مدل ۱۰ مرحله بیشتر از بقیه مدل‌ها کار می‌برد. دسته‌های این مدل از وسط تا می‌شوند و دوباره این اتفاق برای پل بین دو عدسی رخ می دهد و در کیف چرمی نفیس خود قرار می‌گیرند. شما می‌توانید به‌راحتی آن را در جیب شلوار یا کت خود بگذارید. این مدل توسط هنرمند و بازیگر مشهور سینما استیو مک کویین به شهرت رسید و تا امروز مدل ۷۱۴ بانام او شناخته می‌شود.

تمام عینک‌های پرسول دست‌ساز ایتالیا و در شهر تورین تولید می‌شوند و با بهترین مواد اولیه و با بالاترین دقت به جزئیات ساخته می‌شوند. لنزهای پرسول تماماً ضد خش و ضربه می باشند. از قدیمی‌ها بپرسید که عینک های پرسول چقدر بادوام هستند چون این عینک‌ها سال‌های سال برای شما باقی می‌ماند و می‌توانید روز دیگری را با پرسول، به چشمان خورشید نگاه کنید و شیک بمانید.

Continue Reading

مطالب داغ