برند های مشهور
برند پرادا
درباره برند پرادا:
پرادا، یکی از نشانهای تجاری مطرح ایتالیایی در تولید محصولات لوکس و با کیفیت بالا می باشد که آغاز فعالیت آن به اوایل قرن گذشته و افتتاح اولین فروشگاه آن در سال 1913 توسط ماریو و مارتینو پرادا در “گالریا ویتوریو اِمانوئلا” میلان باز می شود.
این فروشگاه لوکس با نام “فراتلی پرادا” (برادران پرادا) در ابتدا به فروش کیف و محصولات چرمی وارداتی از انگلیس می پرداخت و در ادامه فروش کیفهای چرمی، چمدانهای مسافرتی، لوازم چرمی، قابهای زیبا و … تولید پرادا نیز به آنها افزوده گردید.
به لطف معرفی محصولاتی با طراحیهای چشم نواز، استفاده از مواد اولیه مرغوب و تکنیکهای پیچیده تولید، پرادا خیلی سریع در مرکز توجه اشراف اروپا و اعظای برجسته طبقه مرفه و سرمایهدار این قاره واقع شد. در سال 1919، پرادا به تامین کننده رسمی خانواده سلطنتی ایتالیا مبدل شد. این در شرایطی بود که با گذشت زمان، بیشتر از پیش بر شهرت و اعتبار جهانی پرادا افزوده می شد.
ماریو پرادا معتقد بود بانوان نباید در فعالیتهای تجاری حضور داشته باشند و از این رو، اجازه حضور اعضای مونث خانواده خود در شرکت پرادا را نمی داد. اما پسر ماریو تمایلی به فعالیت در کسب و کار خانوادگی خود نداشت و سرانجام “لویزا پرادا”، دختر ماریو، ادامه مسیر وی را بر عهده گرفت. لویزا به مدت 20 سال مدیریت شرکت پرادا را در اختیار داشت.
بعد از آن و در سال 1978، “میوچیا پرادا”، دختر لویزا، هدایت شرکت پرادا را بر عهده گرفت. هنگامی که میوچیا به مقام ریاست پرادا رسید، این شرکت از نظر مالی دچار مشکل شده و تحت فشار رقبایی شناخته شدهتر مانند “گوچی” قرار داشت. اما او با نوآوریها و تفکرات آیندهنگر خود، پرادا را در مسیر مبدل شدن به یکی از شناخته شدهترین شرکتهای پیشرو در زمینه مد قرار داد.
میوچیا یک سال قبل از بر عهده گرفتن مدیریت پرادا، با “پاتریزیو برتلی”، شوهر آینده خود آشنا شده بود. برتلی کسب و کار خود در زمینه محصولات چرمی را از سن 17 سالگی شروع کرده بود و به عنوان مشاور میوچیا با وی همکاری می کرد. در همین راستا، پرادا واردات محصولات چرمی انگلیسی را متوقف کرد و سبک و طراحی محصولات خود را عوض کرد. فعالیت برتلی به عنوان مدیر تجاری، موجب شد تا میوچیا زمان لازم برای به کارگیری خلاقیتش در طراحیهای پرادا را داشته باشد. در کنار هم، آنها موفق شدند تا کسب و کار خانوادگی پرادا را به قدرتی جهانی مبدل نمایند.
در سال 1977، پاتریزیو برتلی، شرکت “I.P.I S.p.A” را به منظور تقویت منابع تولید خود که طی 10 سال گذشته شکل داده بود، تاسیس نمود. در همان سال این شرکت مجوز انحصاری برای تولید و توزیع محصولات چرمی با برند پرادا را از میوچیا پرادا دریافت کرد. طی سالهای بعد، فعالیتهای این دو خانواده بیش از پیش نزدیکتر شد و سرانجام در سال 2003، شرکت برتلی در پرادا ادغام گردید.
در سال 1983، خانواده پرادا دومین فروشگاه خود در “ویا دلا اسپیگا” میلان را افتتاح کرد. پرادا ترکیبی از عناصر سنتی با جزئیات معماری نوین، و انقلابی در خرده فروشی لوکس را در این فروشگاه به نمایش درآورد. پرادا در واکنش به افزایش تقاضا، طیف وسیعی از کالاهای چرمی مانند کیف، چمدان، لوازم جانبی تا کفش و پوشاک مردانه و زنانه را به بازار عرضه نمود.
از سال 1986، فروشگاههای جدید پرادا در نیویورک و مادرید و بعد از آن در لندن، پاریس و توکیو افتتاح شدند. اولین نمایش مد پوشاک زنانه پرادا در شهر میلان، به سال 1988 برگزار شد.
به علاوه، خلاقیت الهام بخش میوچیا پرادا به تاسیس برندی جدید به نام “میو میو” (Miu Miu) منجر شد که محصولاتی لوکس برای بانوانی علاقمند به مد و سبک زندگی مدرن را ارائه می کرد. امروزه، میو میو به عرضه پوشاک، کفش و محصولات چرمی زنانه می پردازد و از عناصر کلیدی در فروش گروه پرادا به حساب می آید.
میوچیا پرادا در سال 1993 موفق به دریافت جایزه بین المللی “انجمن طراحان مد آمریکا” شد و در سال 1995 نیز جایزه “طراح سال” را از آن خود کرد. دفتر مرکزی امپراتوری پرادا همچنان در میلان ایتالیا قرار داشته و دارای بیش از 250 بوتیک در سراسر جهان می باشد.
برند های مشهور
برند CHANEL
گابریل بونور «کوکو» شانل معروف به افسانه مُد (زادهٔ: ۱۹ اوت سال ۱۸۸۳، درگذشت: ۱۰ ژانویه ۱۹۷۱)، یک طراح مد پیشتاز فرانسوی بود که مواردی همچون توجه به رویکرد فلسفه مدرن، الهام گرفتن از مدلهای لباس مردانه، و دنباله روی از طراحیهایی که در عین سادگی لوکس و گران قیمت بودند، از وی چهرهای مهم در عرصهٔ مد در قرن بیستم پدید آورد.
او بنیانگذار شرکت معروفی است که با نام تجاری شانل شناخته میشود.
نفوذ و تأثیر فوق العادهٔ شانل در عرصهٔ مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست صد نفر مهم ترین افراد دنیا در قرن بیستم ثبت گردد.
افتتاح فروشگاه
شانل به کمک یکی از طرفداران مرد خود که کمک مالی قابل توجهی به او کرد و ارتباطات اجتماعی فراتر از مسیر حرفه او را برای او فراهم کرد، توانست در سال ۱۹۱۳ نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کند. پس از آن با فروش کلاه ها و تأسیس شعبه محدودی از لباس، در شهر دیگری از دیوویل فروشگاه های شانل گسترش یافت، مشتریان اختصاصی یافت و به سرعت لباس های ورزشی و راحتی کاربردی او موفقیت بسیار زیادی پیدا کرد. بیشتر لباس های شانل از پارچه های کش باف تهیه می شد، پارچه ای که انتخاب آن هم غیرمعمول و غیرعادی بود و هم الهام بخش بود. پیش از اینکه این طراح استفاده از پارچه های کشباف را شروع کند، این نوع پارچه معمولاً در لباس های زیر مردانه استفاده می شد. شانل در سال های نخستین فعالیت خود در حرفه طراحی، به خاطر موقعیت مالی وابسته و نامناسب خود، پارچه های کش باف را به دلیل قیمت پایین آن خریداری و استفاده می کرد. ویژگی ها و کیفیت این پارچه باعث شد تا شانل پس از اینکه در کار خود موفق شد و شغل او سود آور و پردرآمد شده بود، بازهم استفاده ازآن را ادامه بدهد. این پارچه به خوبی تزئین می شد، تا می خورد، چین می خورد و با طرح های شانل که ساده، کاربردی و اغلب الهام گرفته از لباس های مردانه بود -خصوصاً یونیفورم هایی که در زمان شروع جنگ جهانی در سال ۱۹۱۴ رایج بود- مناسب و هماهنگ بود.
سبک شانل
شیوه زندگی خود شانل، اندیشه و تصورات او را در این مورد که زنان مدرن دنیا چگونه باید نگاه کنند، عمل کنند و لباس بپوشند، نیرو بخشید و تقویت کرد. هیکل لاغر پسرانه او و مدل موی کوتاه و پوست برنزه او، همچنین زندگی فعال و استقلال مالی او به یک ایدهآل و آرمان بدل شد. شانل در تمام دوران فعالیت خود، در بسته بندی و بازاریابی گرایش و سبک شخصی خود موفق بود و در سرتاسر قرن بیستم، به یک داور عالی و برجسته ذوق و سلیقه زنان تبدیل شد.
تمایلات و توجهات پر حرارت و احساساتی این طراح، الهام بخش طرح های او بود. آپارتمان و لباس او با رنگ های محبوب او یعنی رنگ مایه هایی از رنگ بژ، مشکی و سفید مطابقت داشت. عناصری از مجموعه هنری و علاقه های تئاتری او نیز زمینه ها و موضوعاتی را برای مجموعه های او فراهم آورد. پس از آنکه شانل در یک مجلس بالماسکه مانند تصویر یکی از نقاشی های جین آنتونی وتیو (Jean-Antoine Watteau) حضور یافت، آن طرح را در یک لباس زنانه به کار برد.
او از میان دوستان خود، یک مهاجر روسی را استخدام کرد تا در کارگاه قلاب دوزی و تزئینات او کار کند و طرح هایی را برای خصوصیات سخت گیرانه او خلق کند.
شانل در طول دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به فعالیت خود ادامه داد تا بتواند لباس های موفقی را برای زنان خلق کند. در سال ۱۹۲۶، مجله آمریکایی وگو «پیراهن مشکی کوتاه» شانل را به فورد تشبیه کرد و به محبوبیت و شهرت نسبتاً جهانی او در فشن اشاره کرد. در حقیقت این نوع پیراهن که مناسب استفاده در روز و شب بود، هم به طرح و بخشی اصلی در مجموعه فصل های بعدی شانل بدل شد و هم به عنوان لباسی کلاسیک در پوشش زنان قرن بیستم پذیرفته شد. این طراح درطرح های روز خود، از پارچه های ابریشمی نازک و توری طرح دار رنگارنگ زنانه نیز استفاده می کرد.
مجموعه لباس های شب به شکل خطی باریک و بلند بود که شانل به استفاده از آن شهرت داشت، البته او از تور، نوار و عناصر زینتی نیز در آنها ترکیب می کرد، که ظاهر کلی لباس را رومانتیک، دلچسب و زیبا می ساخت.
بازگشت مجدد شانل به فشن
شانل علیرغم موفقیت بسیار زیاد خود، هنگامی که فرانسه در سال 1939 به آلمان اعلام جنگ کرد، سالن خود را تعطیل کرد. سایر سالن های خیاطی زنانه فرانسه را ترک کردند، اما شانل جنگ پاریس و آینده نامعلوم خود را تحمل کرد. به دنبال پایان خصومت ها و حل برخی از مشکلات شخصی، شانل دریافت که نمیتواند زمان را به بطالت و بیکاری بگذراند. او موفقیت اولیه کریستین دیور و غالب شدن نظریه « نگاه جدید» او در دوره پس از جنگ را مشاهده کرد. هنگامی که بسیاری از افراد اهمیت و احترام دیور به زنانگی و نمایش دامن های پف کرده و حجیم و کمرهای باریک او را تحسین کردند؛ شانل احساس کرد که طرح های او دیگر نه مدرن هستند و نه برای زنان آزادی که با پذیرفتن نقش های فعال اجتماعی جنگ را سپری کرده بودند، مناسب است. او درست همانند زمان جنگ جهانی اول، به تقویت و تجدید نیروی فشن زنان مشغول شد.
او در این تلاش با چالش هایی مواجه بود: تأمین سرمایه، فراهم آوردن و جمع کردن کارمندان جدید، جستجوی پارچه های جدید و در سن هفتاد سالگی با نسل جدید طراحان رقابت کردن. مجموعه بازگشت و رجعت شانل، در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. اگرچه این کار یک موفقیت مهم و شاخص نبود، اما شانل استقامت به خرج داد. او در مدت سه فصل توانست از احترام و اعتبار جدیدی برخوردار بشود.
او نمونه های قدیمی و کلاسیک خود را به شکل امروزی و مطابق روز درآورد، طرح های فاستونی و راه راه مردانه کلاسیک را بازسازی کرد، تا اینکه جمعیتی از زنان ثروتمند و افراد مشهور دوباره به سالن نمایشگاه او روی آوردند. کت دامن شانل، تهیه شده از پارچه فاستونی، با دامن کوتاه و بالاتنه بدون یقه تزئین شده با نوار و دگمه های طلایی، جیب های وصله شده و یک زنجیر طلایی که در حاشیه دوخته شده بود و از شانه ها آویزان بود؛ به نشانه و نماد نسل جدید تبدیل شد. شانل بار دیگر کیف های زنانه، جواهرات و کفش ها را به بازار عرضه کرد که در فصل های بعدی با موفقیت بسیاری همراه شد.
میراث او
پس از مرگ شانل در سال ۱۹۷۱، چند نفر از معاونین و دستیاران او برای شعبه های “آماده پوشیدن” و خیاطی زنانه سطح بالای او طراحی کردند، تا اینکه کارل لگرفلد (متولد ۱۹۳۸) در سال ۱۹۸۳ مسئولیت طراحی بخش خیاطی زنانه سطح بالا و در سال ۱۹۸۴ بخش “آماده پوشیدن” این سالن را برعهده گرفت.
لگرفلد مانند مجموعه های زمان بازگشت شانل، به طرح های پیشین نگاه کرد. در طرح های او جزئیات منحصر به مارک شانل از قبیل پارچه های فاستونی و راه راه مردانه، رنگ ها، زنجیرهای طلایی و چرم های کوک خورده ترکیب شده است و بر روی آن علامت CC دیده می شد.
در مجموعه های بعدی، لگرفلد گستاخ تر شد و برخی از مدل ها و ظاهرهای زنانه دهه ۱۹۶۰ شانل را بازسازی کرد. با توجه به اینکه پارچه کش باف محبوب شانل، در قرن بیستم به عنوان لباس زیر مردانه استفاده می شد، او حتی از تی شرت های مردانه نیز در طرح های خود استفاده کرد. با این وجود، توانایی لگرفلد در استخراج مستمر از بایگانی شانل، اهمیت سهم کوکو شانل در فشن زنان قرن بیستم را تصدیق می کند.
برند های مشهور
برند adidas
یکی از معروف ترین برند های جهان برند ادیداس است ما در زیر به بررسی برند ادیداس می پرداززیم در مجله مد و فشن سیدیورسو در کرج با ما همراه باشید
تاریخچه برند ادیداس
برند ادیداس در ایران
پس از بهمشکل خوردن فدراسیون فوتبال ایران با برند جیووا، تصمیم گرفته شد تا ایران و فدراسیون با آدیداس همکاری شود؛ تیم ملی فوتبال ایران که قبل از انقلاب نیز از سال ۱۹۷۸ آدیداس میپوشید، دوباره و پس از سالها از این برند استفاده کرد
برند های مشهور
برند رومانسون
اصول مدیریتی شرکت ساخت ساعت مچی رومانسون
اصل مدیریتی رومانسون بنا بر “طراحی به معنی رقابت و سرمایه گذاری مستمر در راه R & O برای برای رسیدن به اعتبار بالاتر نزد مشتریان و سهم بزرگتر از بازار است”, از همین رو بخش قابل توجهی از درآمد فروش سالانه به سرمایه گذاری در توسعه محصول اختصاص داده می شود, به طور مثال رومانسون اولین بار در کره به طور مستقل به یک پروژه در حال توسعه ” ساعت مکانیکی” پرداخت و در نتیجه آن قادر به توسعه یک نمونه مدل اولیه از نوع ساعت جیبی در سال 2008 شد.
ساعت های ماندگار رومانسون
رومانسون در صنعت ساعت سازی انعطاف پذیر بوده و به طور مداوم به دنبال نوآوری بوده است. چالش ها و کاوش روح رومانسون به شرکت اجازه ورود به نمایشگاه برند های لوکس BASELWORLD را داده است که برای بسیاری از ساعت سازان بسیار دشوار است. رومانسون برای شروع ساخت ساعت های پیشرفته در نظر دارد از مجموعه صنعتگران بسیار فنی و با نام تجاری ای قوی تر کار خود را ادامه دهد.
-
عینک آفتابی7 سال ago
انتخاب عینک مناسب با فرم صورت
-
مد و فشن7 سال ago
افزایش قد بدون هزینه | قدتان را بلند کنید تا جذابتر به نظر برسید
-
برند های مشهور7 سال ago
برند های معتبر پوشاک ایرانی
-
پوشاک بانوان7 سال ago
انتخاب لباس مناسب برای عقد
-
پوشاک آقایان7 سال ago
خرید آنلاین کت و شلوار برای آقایان، چطور خرید موفقی داشته باشید؟
-
کیف و کفش7 سال ago
کیف مجلسی زنانه
-
پوشاک بانوان7 سال ago
انتخاب لباس مجلسی زنانه
-
برند های مشهور7 سال ago
برند برشکا