برند های مشهور
برند گوچی | پرفروشترین نام ایتالیایی
برند گوچی | پرفروشترین نام ایتالیایی
[tps_header] برند گوچی همواره پیشرو، خلاق و نوآور بوده است. اکسسوری های بسیار لوکس گوچی کیفیت و ظرافت خاصی دارند، از عینک و کیف تا نیم بوت و بوتها و هزاران محصول دیگر. برند گوچی | پرفروشترین نام ایتالیایی
برند گوچی سالهای زیادی است که در جهان فشن و مد و لباس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.در این مقاله می خواهیم درباه استایل و اصالت برند گوچی صحبت کنیم و دلیل اینکه در لوگوی گوچی چرا دوبار حرف انگلیسی G بجای یکبار تکرار می شود را بررسی کنیم. [/tps_header]
خالق جاودان برند گوچی | پرفروشترین نام ایتالیایی
سال ۱۹۸۱ گوچییو گوچی (Guccio Gucci) خالق برند گوچی ، در ایتالیا متولد شد. گوچیو جوانی فعال و باانگیزه بود، در سفر کاری خود به لندن از ظرافت طراحی که در جمدان های عالی آن زمان موجود بود الهام گرفت و به قصد راه اندازی بیزنس خود به زادگاهش یعنی فلورانس بازگشت.
فتح پایتخت مد و فشن در جهان آینده
سال ۱۹۳۸ برند گوچی، موفق شد خود را به شهر رم تحمیل کند. در زمانی بسیار کوتاه مغازه معمولی گوچی ، به یک بیزنس خانوادگی رشد کرد. و چهار فرزند پسرش در رشد برند گوچی نقش مهمی ایفا کردند. بعد از فتح رم پایتخت سیاسی، گوچیو به سراغ میلان رفت. گوچیِ مجرب، نه تنها در طراحی مدل موفق بود؛ آیندهنگری حرفه ای او باعث شد تا میلان نیز در تصرف او در بیاید. ولی ایتالیا جای کافی برای پیشرفت نجومی گوچی را نبود، فقط دو سال بعد از تسلط به بازار میلان، شعبه های خود را به آمریکا رساند.
محصولات مرغوب
محصولات چرم مثل کفشهایی با تنوع بالا و بهخصوص لوفر نمادین گوچی و کیفدستی، تولیدات مشهور در آن زمان می باشند. بازیگران معروف سینما به ایتالیا می آمدند، تا از کیفها و کفشهای با کیفیت برند گوچی بخرند. که آنها را در فیلمهایشان استفاده می کردند تا کیفیت این برند را به جهانیان اثبات کنند.
دو حرف (G)، اعتبار برند گوچی
به خاطر گوچیو گوچی، مؤسس برند، از دو (G) در لوگوی این برند، استفاده می شود.
بعد از پدر
گوچیو گوچی در سال 1953 و در ۷۳ سالگی فوت کرد. ولی پسران راه گوچیو را پرقدرت طی کردند، و پیشرفت برند بهتر از قبل ادامه پیدا کرد.
در دهه هفتاد، که گوچی تبدیل به غولی مجلل شده بود پایش را فراتر از جهان مد و لباس برد، و با شرکت ماشین سازی مثل (American Motors) نیز همکاری کرد.
الان هم گوچی تغییرات جذابی در ماشینهای لاکچری و معمولی ایجاد می کند، و لوگوی برند گوچی روی ماشینهای سفارشی تماشاگران را به سمت خود می کشاند.
روزگار افول
گوچی همواره در مسیر صعود نبوده است. در دهه ۹۰، گوچی حتی تا مرز انقراض و نابودی نیز رفت. اما تحول در مدیران ارشد گوچی و موضع گیری آنها، بستر ورود برای جوانان خلاق را ایجاد نمود.
یک ریسک، با ارزش موفقیت
تام فورد (Tom Ford) جوان، دارای نگاه و فاز فکری متفاوتی بود. اما وضعیت نابسام گوچی شرایط تغییر رویه را تقریبأ غیرممکن ساخته بود. این طراح آمریکایی که همواره منتظر فرصت مناسبی بود تا استایل کلاسیک گوچی را تغییر دهد، سالیان ریادی را در کنار اشخاصی مانند مآئوریتزیو گوچی (Maurizio Gucci)، نوه گوچی بزرگ و دان مِلو (Dawn Mello) طراحی و فعالیت کرده بود.
برند گوچی | پرفروشترین نام ایتالیایی
پیروزی به معنای واقعی
بعد از انتخاب تام به سمت طراح ارشد ، فروشگاه های موفق گوچی در سال ۱۹۹۴ یکی یکی روی صحنه فشن و مد آمدند.
مجموعههای پوشاک آماده ی نابغه آمریکایی، گوچی بزرگ را از مرز ورشکستگی جدا کرد. مجموعه بهاره-تابستانه یا پاییزه-زمستانه دیگر فرقی نداشت، همه از تام فورد انتظار زیادی داشتند، که البته او همیشه هم از استانداردهای کارشناسان فراتر بود.
برند گوچی | پرفروشترین نام ایتالیایی
زوج طلایی در خط آتش
دومِنیکو ده سول (Domenico De Sole) مدیریت عامل برند گوچی و تام فورد به مانند یک شاه و وزیر زوجی طلایی ساخته بودند. یک دهه آنها برای گوچیِ لاکچری موفقیت چشمگیری به ارمغان آوردند. در این زمان، تمام بزرگان و کارشناسان فشن و مد در شوک تولیدات گوچی بودند. در شروع هفتههای مد میلان، توجه ها کاملأ به سوی طراجی های تام فورد بود. و او هم هیچوقت هفته مد میلان را ناامید نمی گذاشت. افتخارات گوچی، به کرات این برند را پیروز بی همتا در حوزه مد و فشن تبدیل کرده بود.
تحول در ترکیب برنده
هُلدینگ کرینگ (Kering) سال ۲۰۰۳، ۶۰ درصد از سهام گوچی را خرید. این امر موجب گردید، فورد و ده سول در ادامه همکاری با گوچی تردید کنند. در پایان هم، تام با هدف راه اندازی شرکتب با اسم خودش از گوچی جدا شد. بعد از آن، گوچی مشکل یافتن جایگزین برای طراح ارشد در مقابل خود دید. سه نفر از شاگردان تام فورد به نوبت این سمت را عهده دار شدند، ولی هیچوقت موفق به ارائه نبوغ استاد آمریکایی نشدند. برند گوچی | پرفروشترین نام ایتالیایی
نتایجی به ظرافت تاریخ
برند گوچی به گزارش اینتربرند (Interbrand)، سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ توانستند تا در بین صد برند برتر دنیا قرار بگیرند. آمار سال ۲۰۰۹، گوچی را مالک ۲۷۸ شعبه غیرمجازی در دنیا نشان می دهد. ارزش دو حرف (G) سال ۲۰۱۳ ، به حدود 13 میلیارد دلار رسید. گوچی توانست رتبه ۳۸ در بین ارزشمندترین برندهای جهان در مجله فوربز (Forbes) را از آن خود کند. پرفروشترین نام ایتالیایی از دیگر افتخارات این برند، می باشد.
نظر شما راجع به برند گوچی و محصولات آن چیست؟
برند های مشهور
برند CHANEL
گابریل بونور «کوکو» شانل معروف به افسانه مُد (زادهٔ: ۱۹ اوت سال ۱۸۸۳، درگذشت: ۱۰ ژانویه ۱۹۷۱)، یک طراح مد پیشتاز فرانسوی بود که مواردی همچون توجه به رویکرد فلسفه مدرن، الهام گرفتن از مدلهای لباس مردانه، و دنباله روی از طراحیهایی که در عین سادگی لوکس و گران قیمت بودند، از وی چهرهای مهم در عرصهٔ مد در قرن بیستم پدید آورد.
او بنیانگذار شرکت معروفی است که با نام تجاری شانل شناخته میشود.
نفوذ و تأثیر فوق العادهٔ شانل در عرصهٔ مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست صد نفر مهم ترین افراد دنیا در قرن بیستم ثبت گردد.
افتتاح فروشگاه
شانل به کمک یکی از طرفداران مرد خود که کمک مالی قابل توجهی به او کرد و ارتباطات اجتماعی فراتر از مسیر حرفه او را برای او فراهم کرد، توانست در سال ۱۹۱۳ نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کند. پس از آن با فروش کلاه ها و تأسیس شعبه محدودی از لباس، در شهر دیگری از دیوویل فروشگاه های شانل گسترش یافت، مشتریان اختصاصی یافت و به سرعت لباس های ورزشی و راحتی کاربردی او موفقیت بسیار زیادی پیدا کرد. بیشتر لباس های شانل از پارچه های کش باف تهیه می شد، پارچه ای که انتخاب آن هم غیرمعمول و غیرعادی بود و هم الهام بخش بود. پیش از اینکه این طراح استفاده از پارچه های کشباف را شروع کند، این نوع پارچه معمولاً در لباس های زیر مردانه استفاده می شد. شانل در سال های نخستین فعالیت خود در حرفه طراحی، به خاطر موقعیت مالی وابسته و نامناسب خود، پارچه های کش باف را به دلیل قیمت پایین آن خریداری و استفاده می کرد. ویژگی ها و کیفیت این پارچه باعث شد تا شانل پس از اینکه در کار خود موفق شد و شغل او سود آور و پردرآمد شده بود، بازهم استفاده ازآن را ادامه بدهد. این پارچه به خوبی تزئین می شد، تا می خورد، چین می خورد و با طرح های شانل که ساده، کاربردی و اغلب الهام گرفته از لباس های مردانه بود -خصوصاً یونیفورم هایی که در زمان شروع جنگ جهانی در سال ۱۹۱۴ رایج بود- مناسب و هماهنگ بود.
سبک شانل
شیوه زندگی خود شانل، اندیشه و تصورات او را در این مورد که زنان مدرن دنیا چگونه باید نگاه کنند، عمل کنند و لباس بپوشند، نیرو بخشید و تقویت کرد. هیکل لاغر پسرانه او و مدل موی کوتاه و پوست برنزه او، همچنین زندگی فعال و استقلال مالی او به یک ایدهآل و آرمان بدل شد. شانل در تمام دوران فعالیت خود، در بسته بندی و بازاریابی گرایش و سبک شخصی خود موفق بود و در سرتاسر قرن بیستم، به یک داور عالی و برجسته ذوق و سلیقه زنان تبدیل شد.
تمایلات و توجهات پر حرارت و احساساتی این طراح، الهام بخش طرح های او بود. آپارتمان و لباس او با رنگ های محبوب او یعنی رنگ مایه هایی از رنگ بژ، مشکی و سفید مطابقت داشت. عناصری از مجموعه هنری و علاقه های تئاتری او نیز زمینه ها و موضوعاتی را برای مجموعه های او فراهم آورد. پس از آنکه شانل در یک مجلس بالماسکه مانند تصویر یکی از نقاشی های جین آنتونی وتیو (Jean-Antoine Watteau) حضور یافت، آن طرح را در یک لباس زنانه به کار برد.
او از میان دوستان خود، یک مهاجر روسی را استخدام کرد تا در کارگاه قلاب دوزی و تزئینات او کار کند و طرح هایی را برای خصوصیات سخت گیرانه او خلق کند.
شانل در طول دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به فعالیت خود ادامه داد تا بتواند لباس های موفقی را برای زنان خلق کند. در سال ۱۹۲۶، مجله آمریکایی وگو «پیراهن مشکی کوتاه» شانل را به فورد تشبیه کرد و به محبوبیت و شهرت نسبتاً جهانی او در فشن اشاره کرد. در حقیقت این نوع پیراهن که مناسب استفاده در روز و شب بود، هم به طرح و بخشی اصلی در مجموعه فصل های بعدی شانل بدل شد و هم به عنوان لباسی کلاسیک در پوشش زنان قرن بیستم پذیرفته شد. این طراح درطرح های روز خود، از پارچه های ابریشمی نازک و توری طرح دار رنگارنگ زنانه نیز استفاده می کرد.
مجموعه لباس های شب به شکل خطی باریک و بلند بود که شانل به استفاده از آن شهرت داشت، البته او از تور، نوار و عناصر زینتی نیز در آنها ترکیب می کرد، که ظاهر کلی لباس را رومانتیک، دلچسب و زیبا می ساخت.
بازگشت مجدد شانل به فشن
شانل علیرغم موفقیت بسیار زیاد خود، هنگامی که فرانسه در سال 1939 به آلمان اعلام جنگ کرد، سالن خود را تعطیل کرد. سایر سالن های خیاطی زنانه فرانسه را ترک کردند، اما شانل جنگ پاریس و آینده نامعلوم خود را تحمل کرد. به دنبال پایان خصومت ها و حل برخی از مشکلات شخصی، شانل دریافت که نمیتواند زمان را به بطالت و بیکاری بگذراند. او موفقیت اولیه کریستین دیور و غالب شدن نظریه « نگاه جدید» او در دوره پس از جنگ را مشاهده کرد. هنگامی که بسیاری از افراد اهمیت و احترام دیور به زنانگی و نمایش دامن های پف کرده و حجیم و کمرهای باریک او را تحسین کردند؛ شانل احساس کرد که طرح های او دیگر نه مدرن هستند و نه برای زنان آزادی که با پذیرفتن نقش های فعال اجتماعی جنگ را سپری کرده بودند، مناسب است. او درست همانند زمان جنگ جهانی اول، به تقویت و تجدید نیروی فشن زنان مشغول شد.
او در این تلاش با چالش هایی مواجه بود: تأمین سرمایه، فراهم آوردن و جمع کردن کارمندان جدید، جستجوی پارچه های جدید و در سن هفتاد سالگی با نسل جدید طراحان رقابت کردن. مجموعه بازگشت و رجعت شانل، در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. اگرچه این کار یک موفقیت مهم و شاخص نبود، اما شانل استقامت به خرج داد. او در مدت سه فصل توانست از احترام و اعتبار جدیدی برخوردار بشود.
او نمونه های قدیمی و کلاسیک خود را به شکل امروزی و مطابق روز درآورد، طرح های فاستونی و راه راه مردانه کلاسیک را بازسازی کرد، تا اینکه جمعیتی از زنان ثروتمند و افراد مشهور دوباره به سالن نمایشگاه او روی آوردند. کت دامن شانل، تهیه شده از پارچه فاستونی، با دامن کوتاه و بالاتنه بدون یقه تزئین شده با نوار و دگمه های طلایی، جیب های وصله شده و یک زنجیر طلایی که در حاشیه دوخته شده بود و از شانه ها آویزان بود؛ به نشانه و نماد نسل جدید تبدیل شد. شانل بار دیگر کیف های زنانه، جواهرات و کفش ها را به بازار عرضه کرد که در فصل های بعدی با موفقیت بسیاری همراه شد.
میراث او
پس از مرگ شانل در سال ۱۹۷۱، چند نفر از معاونین و دستیاران او برای شعبه های “آماده پوشیدن” و خیاطی زنانه سطح بالای او طراحی کردند، تا اینکه کارل لگرفلد (متولد ۱۹۳۸) در سال ۱۹۸۳ مسئولیت طراحی بخش خیاطی زنانه سطح بالا و در سال ۱۹۸۴ بخش “آماده پوشیدن” این سالن را برعهده گرفت.
لگرفلد مانند مجموعه های زمان بازگشت شانل، به طرح های پیشین نگاه کرد. در طرح های او جزئیات منحصر به مارک شانل از قبیل پارچه های فاستونی و راه راه مردانه، رنگ ها، زنجیرهای طلایی و چرم های کوک خورده ترکیب شده است و بر روی آن علامت CC دیده می شد.
در مجموعه های بعدی، لگرفلد گستاخ تر شد و برخی از مدل ها و ظاهرهای زنانه دهه ۱۹۶۰ شانل را بازسازی کرد. با توجه به اینکه پارچه کش باف محبوب شانل، در قرن بیستم به عنوان لباس زیر مردانه استفاده می شد، او حتی از تی شرت های مردانه نیز در طرح های خود استفاده کرد. با این وجود، توانایی لگرفلد در استخراج مستمر از بایگانی شانل، اهمیت سهم کوکو شانل در فشن زنان قرن بیستم را تصدیق می کند.
برند های مشهور
برند adidas
یکی از معروف ترین برند های جهان برند ادیداس است ما در زیر به بررسی برند ادیداس می پرداززیم در مجله مد و فشن سیدیورسو در کرج با ما همراه باشید
تاریخچه برند ادیداس
برند ادیداس در ایران
پس از بهمشکل خوردن فدراسیون فوتبال ایران با برند جیووا، تصمیم گرفته شد تا ایران و فدراسیون با آدیداس همکاری شود؛ تیم ملی فوتبال ایران که قبل از انقلاب نیز از سال ۱۹۷۸ آدیداس میپوشید، دوباره و پس از سالها از این برند استفاده کرد
برند های مشهور
برند رومانسون
اصول مدیریتی شرکت ساخت ساعت مچی رومانسون
اصل مدیریتی رومانسون بنا بر “طراحی به معنی رقابت و سرمایه گذاری مستمر در راه R & O برای برای رسیدن به اعتبار بالاتر نزد مشتریان و سهم بزرگتر از بازار است”, از همین رو بخش قابل توجهی از درآمد فروش سالانه به سرمایه گذاری در توسعه محصول اختصاص داده می شود, به طور مثال رومانسون اولین بار در کره به طور مستقل به یک پروژه در حال توسعه ” ساعت مکانیکی” پرداخت و در نتیجه آن قادر به توسعه یک نمونه مدل اولیه از نوع ساعت جیبی در سال 2008 شد.
ساعت های ماندگار رومانسون
رومانسون در صنعت ساعت سازی انعطاف پذیر بوده و به طور مداوم به دنبال نوآوری بوده است. چالش ها و کاوش روح رومانسون به شرکت اجازه ورود به نمایشگاه برند های لوکس BASELWORLD را داده است که برای بسیاری از ساعت سازان بسیار دشوار است. رومانسون برای شروع ساخت ساعت های پیشرفته در نظر دارد از مجموعه صنعتگران بسیار فنی و با نام تجاری ای قوی تر کار خود را ادامه دهد.
-
عینک آفتابی7 سال ago
انتخاب عینک مناسب با فرم صورت
-
مد و فشن6 سال ago
افزایش قد بدون هزینه | قدتان را بلند کنید تا جذابتر به نظر برسید
-
برند های مشهور7 سال ago
برند های معتبر پوشاک ایرانی
-
پوشاک بانوان7 سال ago
انتخاب لباس مناسب برای عقد
-
پوشاک آقایان7 سال ago
خرید آنلاین کت و شلوار برای آقایان، چطور خرید موفقی داشته باشید؟
-
پوشاک بانوان7 سال ago
انتخاب لباس مجلسی زنانه
-
کیف و کفش7 سال ago
کیف مجلسی زنانه
-
برند های مشهور7 سال ago
برند برشکا