Connect with us

اکسسوری

خرید و فروش جواهرات

Published

on

فرق طلا با جواهرات چیست؟ 

فرق طلا با جواهرات این می باشد که در کار ساخته شده ازطلا هیچ گونه سنگ قیمتی بکار نرفته ولی در جوهرات سنگ های گرانبها بر روی کار ساخته شده نصب می گردد که این سنگ ها امکان دارد اتمی و یا اصل باشند به جواهراتی که سنگ اتمی بکار رفته جواهرات اتمی و به جواهراتی که سنگ اصل بکار رفته جواهرات اصل می گویند .
نوع خرید و فروش جواهرات با طلا فرق می کند:
1- فروش جواهرات = قیمت روزهرگرم طلا + اجرت شامل ( ارزش سنگهای بکارفته / اجرت ساخت پایه جواهر / مخراجی وسایرهزینه ها ) + سودفروشنده ( 15 % الی 20% ) همچنان که نحوه خرید طلا با جواهرفرق می کند شرایط فروش آنهاتوسط مصرف کننده نیز باهم فرق دارند در کار ساخته شده از طلا اجرت ساخت و سود فروشنده کسر و به نرخ روز خریداری می گردد ولی نحوه فروش جواهرات که تاکید و سفارش می کنم درحفظ فاکتور خرید آن دقت واهتمام لازم رابه عمل آورید ازروی فاکتور بدین صورت می باشد که سود فروشنده (15% الی20%) کسر و ترقی و یا تنزل از قیمت روز درج شده در فاکتور رامحسابه و بهاء آن را به صاحبش پرداخت می کنند.
2- فروش طلا = قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سودفروشنده ( 7یا8% )

راهنمای خرید و فروش جواهرات و طلا 

گروه اول آن هایی می باشند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به شمار می آید.
گروه دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند.

 

سومین گروه هم تلفیقی از ۲گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این ۳ گروه هستید که خواندن این مقاله را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با خرید و فروش جواهرات و طلا انتخاب کرده اید.

 

طلایی که طلایی نمی باشد.

درست است که اولین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید می باشد اما در حقیقت طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و… ) می تواند باشد.
به عنوان  مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در حقیقت تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. برخی از فروشندگان طلای سفید را زمان فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر می باشد اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

بهترین راه برای خرید جواهرات

به صورت کلی ۴ نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) داریم و تعداد زیادی سنگ های نیمه قیمتی مثل آمیتیس، سیترین، توپاژ و… که پیاده شدن این سنگ ها روی طلا آن را به جواهر تبدیل می کند. این که هنگام خرید جواهر چه سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بسیاری از خریداران جواهر است؛ به طور کلی سنگ جواهر به ۳ دلیل ارزش میابد.زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس می باشد از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر می باشند و کیفیت بالای آن ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن ها می شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج می باشد.
به عنوان مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به علت تراش بد و داشتن ناخالصی و… نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است. برای جلوگیری از این مشکل تنها راهی که می ماند این است که از جواهر فروشی هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند.
جواهر فروشی های معتبر زمان فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند درصورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید .

مزد ساخت طلا و جواهر

مبنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می گردد. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند مزد ساخت پایین تر و آن هایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت می باشند بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها روی بالا بردن هزینه اجرت اثر می گذارد.معمولا افرادی که به طلا تنها به عنوان خرید سرمایه نگاه نمی کنند و جنبه تک بودن و زیبایی آن برای شان دارای اهمیت است، برای داشتن یک طرح منحصر به فرد، حاضرند برای ساخت آن هر هزینه ای را بپردازند .

بهترین طلا برای ایرانی ها طلای18 عیار می باشد.

یک سوالی که بیشتر  وقت ها مشتریان از طلافروش ها می پرسند این است که عیار طلایی که می خریم چقدر باشد؟ درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید این می باشد که پایین ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن 24 عیار. اما اگر قرار باشد بگوییم بهترین نوع عیار برای خرید ایرانی ها چیست؟ جواب چیزی نیست غیر از طلای 18 عیار .

طلای دست دوم را از قفل آن بشناسید. 

بازار طلاهای دست دوم مدت هاست که داغ می باشد؛ تشخیص طلای دست اول و دست دوم شاید تا میزانی مشکل باشد. ساده ترین راه برای شناخت طلای دست دوم یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته است. در طلای دست دوم، این قسمت ها در مقایسه با بخش های دیگر کمتر براق اند و به خاطر استفاده هایی که از طلا شده،بخش هایی هم در این بخش ها دیده می شود.

طلای24 عیار ؟؟؟

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها می باشد. ‌عیار طلا معمولا از واحد كامل 24 بیان می‌شود به عنوان مثال طلای 24 عیار طلای خالص با حداقل 9/99 درصد طلا و طلای 18 عیار از 75 درصد طلا و 25 درصد فلز دیگر تشكیل شده است. ‌طلای خالص به علت نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین علت بیشتر طلایی كه در جواهرات به كار می‌رود طلای خالص نیست و سازندگان طلا برای اینکه آن را به زیورآلات تبدیل کنند، مس و نقره به آن اضافه می کنند تا با پایین آمدن عیار، قابل ساخت باشد.
در ایران از عیار 18 استفاده می‌شود اما در كشورهای عربی عیار طلا بین 20تا 24 متغیر می باشد و در كشورهای اروپایی یا ایالات متحده معمولا از عیار 14 استفاده می‌شود. پس تحت هیچ شرایطی فریب چیزی به اسم طلای 24 عیار را نخورید. تنها طلایی که 24 عیار خالص می باشد، شمش طلاست و به خاطر اینکه شمش فلز نرمی است، نمی شود به تنهایی از آن زیورآلات ساخت.

چگونه طلا را از نقره و پلاتین تشخیص دهید؟

تشخیص طلا از نقره و پلاتین کار راحتی می باشد. بر اساس یک اصل کلی، بیشتر طلاها با حرف انگلیسی K در کنار عددی که نشان دهنده عیار آن می باشد، بارگذاری می شوند. نقره ها را با علامت بیضی، مهر می کنند و پلاتین هم با حروف PT مشخص می شود، به همین خاطر برای تشخیص این تفاوت کار سختی ندارید.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عینک آفتابی

جدیدترین عینک های طبی

Published

on

مدل عینک طبی

برای داشتن بهترین تیپ  و و با مد و فشن در یک راستا بودن باید  به کوچک ترین جزئیات  هم دقت کرد چه برسد به چشم ها  و عینک ها مخصوصا عینک های طبی که بسیار دارای اهمیت هستند  در این مطلب استفاده بهترین عینک ها و عینک های مورد نظر شما ذکر شده است

عینک‌های  طبی بزرگ را با حداقل آرایش استفاده کنید

یک اشتباه  خانم‌ها در استفاده از عینک های طبی  این است که فکر می‌کنند چشمانشان زیر عینک به خوبی دیده نمی‌شود.. شما هنگام زدن عینک های طبی برای داشتن بهترین مدل خود بهتر است  سعی کنید همراه با عینک‌های بزرگ آرایشی ملایم و مناسب برای چشم‌های خود داشته باشید که این آرایش می‌تواند شامل یک خط چشم ساده و روزمره با کمی سایه به رنگ ملایم باشد. اما از زدن ریمل‌هایی که مژه‌ها را بلند می‌کنند اجتناب کنید چون باعث تماس مژه‌ها با شیشه عینک شده و برای شما مشکل ساز خواهد شد.

عینک‌ها ی بزرگ با لباس‌های ساده جذاب‌ترند

اگر می‌خواهید با یک عینک بزرگ زیبا و جذاب دیده شوید توصیه می‌کنیم که از لباس‌های ساده و به سبک مینیمال همراه با عینک خود استفاده کنید. گاهی شاید یک پیراهن ساده تنها یا ترکیب پیراهن با یک کت جیر و یا یک تیشرت راه راه افقی تنها چیزی باشد که برای این کار لازم دارید. با چنین ترکیبی علاوه بر این که عینک مدل جدید شما شما به نقطه کانونی استایل شما تبدیل می‌شود اما بیش از حد هم توی چشم نخواهد بود و در حالی که همه از خاص بودن و جذابیت تیپ شما تعریف می‌کنند دیگر لازم نیست برای همه در مودد عینک جدید خود توضیح دهید.

مدل عینک

این عینک‌ها را می‌توانند بخشی از لباس شما  باشند

هرچند عینک‌های طبی کاربرد طبی دارند و برای محیط کاری بسیار مناسبند اما این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید در مهمانی‌ها و مجالس نیمه رسمی از آن‌ها استفاده کنید. عینک‌های شیک و بزرگ را می‌توانید همراه با یک بلوز مجلسی و شلوار جین شیک یا شلوار مجلسی دیگر استفاده کنید و تیپ زیبا و هوشمندانه خود را به رخ دیگر مهمانان بکشید.

 

 

عینک‌ها بزرگ بهترین گزینه برای اداره و محل کار هستند

همه آقایان و خانم‌ها دوست دارند در محیط کاری خود به بهترین شکل دیده شوند . و جالب است بدانید که یک راه ساده برای جدی گرفته شدن در محیط کاری و با هوش به نظر رسیدن، زدن عینک های طبی  مناسب شما  است. پس این عینک‌های مد روز و زیبا علاوه بر این که می‌توانند نشانه‌ای از شیکپوشی شما باشند می‌توانند به موفقیت و جدی گرفته شدن در محیط کاری هم منجر شوند. پس اگر به دنبال یک عینک جدید برای محل کار خود هستید ما عینک‌های بزرگ را در انواع سیمی و کائوچویی به شما پیشنهاد می‌کنیم که بهترین گزینه برای استفاده همراه با لباس‌های ساده و رسمی اداری هم هستند

Continue Reading

برند های مشهور

برند رومانسون

Published

on

ساعت مچی رومانسون
مپانی ساخت ساعت رومانسون در سال 1988 با الهام از ساختار قلب مکانیکی در شهر Romanshorn سوئیس تاسیس شد, این شهر محل تولد بسیاری از تولید کنندگان به نام در عرصه ی ساخت ساعت مچی در جهان است.  رومانسون در حال حاضر کسب و کار شبکه ای و جهانی در بیش از 70 کشور را با حفظ سیر رشد پایدار به عنوان یکی از رهبران جهانی در صنعت ساعت در اختیار دارد و جالب است بدانید شرکت رومانسون در یک سال بیش از 25 میلیون دلار سود از فروش ساعت کسب می کند.

اصول مدیریتی شرکت ساخت ساعت مچی رومانسون

اصل مدیریتی رومانسون بنا بر “طراحی به معنی رقابت و سرمایه گذاری مستمر در راه R & O برای برای رسیدن به اعتبار بالاتر نزد مشتریان و سهم بزرگتر از بازار است”, از همین رو بخش قابل توجهی از درآمد فروش سالانه به سرمایه گذاری در توسعه محصول اختصاص داده می شود, به طور مثال رومانسون اولین بار در کره به طور مستقل به یک پروژه در حال توسعه ” ساعت مکانیکی” پرداخت و در نتیجه آن قادر به توسعه یک نمونه مدل اولیه از نوع ساعت جیبی در سال 2008 شد.

ساعت های ماندگار رومانسون
شرکت رومانسون برای اولین بار در جهان یک ساعت مچی با الماس به شکل کریستال را تولید کرد و همچنین اولین ساعت ساز کره ای از رمانسون موفق به ساخت یک ساعت فوق العاده باریک 3.89mm و از نوع رزگلد طلا اندود که همچنان برای بسیاری از مشتریان زن اروپا و روسیه محبوب است و قابل توجه است.
رومانسون، بر اساس موضوع نئوکلاسیک، همواره در مرکز روند بازار در دو دهه گذشته قرار داشته است. با این وجود، رومانسون هنوز هم در میان فاز تکاملی مستمرش با تولید دائمی محصولات جدید, به فکر ارتقای بیش از پیش نام تجاری خود می باشد,
این شرکت در سال 2007، سری پرمیوم “برتر” و در سال 2010 “سری اکتیو” با قابلیت های پیشرفته راه اندازی کرد.
سری فعال “مدل های زیادی مانند “استاد دریا”, “استاد هوایی” برای غواصان حرفه ای را شامل می شود که به علاوه عملکرد مناسب با مقاومت ساعت ها در برابر آب تا عمق 500 متر را معرفی شد. علاوه بر این،” Atrax ” یک مدل از سری برتر بود که یک سری بسیار محبوب در حال حاضر است و این مجموعه در حال تبدیل شدن به ستاره اصلی ساعت های رومانسون است. رومانسون با سفارشی کردن محصولات با توجه به نیازهای مشتری، در بازار های داخلی و بازارهای خارجی روند رو به رشدی را پیش گرفته است.

رومانسون در صنعت ساعت سازی انعطاف پذیر بوده و به طور مداوم به دنبال نوآوری بوده است. چالش ها و کاوش روح رومانسون به شرکت اجازه ورود به نمایشگاه برند های لوکس BASELWORLD را داده است که برای بسیاری از ساعت سازان بسیار دشوار است. رومانسون برای شروع ساخت ساعت های پیشرفته در نظر دارد از مجموعه صنعتگران بسیار فنی و با نام تجاری ای قوی تر کار خود را ادامه دهد.

ساعت مچی رومانسون

 

 

در مجموع رومانسون یک شرکت ساعت ساز سوئیسی با سابقه حدود 30 سال است که ساعت های آن از کیفیت میانی برخوردار می باشد شناخته شده که در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران نمایندگی فروش دارد و اکثر محصولات آن قیمتی در حدود 500 الی 5 میلیون می باشد.

 

Continue Reading

پوشاک بانوان

روش لباس پوشیدن جدی بدون آن که خشن و مردانه به نظر برسید

Published

on

لباس رسمی

شما به یک مانتو با تن خوری عالی و جزئیات جذاب نیاز دارید

یک مانتوی برش‌دار زیبا در رنگ‌های شیک و سطح بالا (ترجیحا تیره) همان چیزی است که یک خانم شیکپوش برای محیط اداری لازم دارد. اگر مرتبه مدیریتی بالایی در محل کار خود دارید ضرورت داشتن چنین مانتویی چندبرابر است چون باعث می‌شود شما جدا و برتر از بقیه به نظر برسید. داشتن جزئیات جالب توجه مثل سنجاق سینه، دکمه‌های فلزی و … هم به زیباتر شدن و کامل‌تر شدن استایل رسمی شما کمک خواهد کرد.

برای لباس رسمی پوشیدن داشتن یک کیف فرم‌دار ضروری است

خود شما کدام یک از این دو نفر را بیشتر جدی می‌گیرید؟ کسی که یک کیف شانل دوشی به دست دارد و یا کسی  که از یک کوله پشتی شل و وارفته استفاده می‌کند؟ البته برند اهمیتی ندارد اما پاسخ مشخص است، استفاده از اکسسوری‌های کلاسیک مثل کیف فرم‌دار شخصیت شما را سطح بالاتر نشان می‌دهد و در لباس پوشیدن جدی شما نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

برای  لباس رسمی  پوشیدن،باید  یک دست مانتو و شلوار رسمی داشته باشید

شاید مشکل اصلی شلوارهای رسمی این باشد که به راحتی با هر مانتویی ست نمی‌شود اما استفاده از یک دست مانتو و شلوار با تن خوری مناسب استفاده کنید تا مشکلی در هماهنگ کردن مانتو و شلوار نداشته باشید. البته همان طور که می‌دانید بهترین رنگ‌ها برای مانتو و شلوار رسمی، رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای و خاکستری است و برای لباس پوشیدن جدی بهتر است از رنگ‌های دیگر استفاده نشود. اما برخی تزئینات مثل لبه دوزی رنگی یا متالیک می‌تواند به زیباتر شدن لباس‌های شما کمک کند.

عینک آفتابی بزرگ برای لباس پوشیدن جدی ضروری است

حتما دلیلی وجود دارد که همه خواهران اولسن را جدی می‌گیرند، پشت یک عینک آفتابی بزرگ هیچ کس نمی‌تواند افکار و احساسات شما را حدس بزند و شما می‌توانید برنامه‌های آینده و لایه‌های درونی شخصیت خود را مخفی نگه دارید بنابراین عینک آفتابی بزرگ برای لباس پوشیدن رسمی ضروری است. پس اگر در شرایطی هستید که می‌خواهید بیشتر جدی گرفته شوید چشمان خود را با یک عینک آفتابی بزرگ مخفی نگه دارید.

کفش‌ها هم در رسمی بودن استایل شما نقش مهمی دارند

مریلین مونرو زمانی گفته بود به یک دختر یک جفت کفش پاشنه بلند بدهید و او دنیا را تسخیر خواهد کرد. این گفته تا حد زیادی درست است، زمانی که شما یک کفش رسمی پاشنه بلند و زیبا بپوشید و روش صحیح راه رفتن با آن را بدانید قدرتمند و جدی به نظر خواهید رسید و در عین حال اندامی ظریف و زنانه هم خواهید داشت. فراموش نکنید تمیز بودن و نو بودن کفش از گران بودن و شیک بودن آن بسیار مهم‌تر است پس لازم است از کفش‌های خود درست نگهداری کنید.

لباس رسمی  پوشیدن  باید با آرایش مناسب هم همراه باشد

آرایش کردن در حد متعادل و معقول هیچ منافاتی با پوشیدن لباس رسمی  ندارد بلکه می‌تواند علاوه بر زیباتر کردن ظاهر به جدیت شما نیز بیفزاید. به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس شما اولین قدم برای جدی گرفته شدن است و برای کامل کردن اعتماد به نفس شما به کمی آرایش نیاز دارید، گاهی یک رژ لب ساده می‌تواند تمام آرایش شما را شامل شود و در کمترین زمان اعتماد به نفس و زیبایی و جدیت را به شما هدیه دهد.

Continue Reading

مطالب داغ