Connect with us

جواهرات و زیور آلات

روش استفاده از جواهرات

Published

on

جواهرات یکی از اکسسوارهای زیبا و متنوع خانم هامی باشد. دستبندهای شیک و گردنبندهای زیبا همگی برای جلوه دادن به پوشش یک خانم و دختر خانم خوش سلیقه مهم می باشد. نکته مهم در استفاده از جواهرات دستی و گردنی رعایت تنوع و تعدادی است که انتخاب می کنید.جواهرات

جواهرات

زیورآلات همیشه بخش جانبی و تزئینی پوشش به شمار می آیند اما اگر استفاده درست و به جای آن را ندانیم همه چیز در ظاهر ما به هم می ریزد. در حقیقت همیشه چیزهای زینتی بخش جانبی پوشش به حساب نمی آیند و می توانند همه چیز را متفاوت کنند.زیبایی یک طلا در این می باشد که تنها با یک تکه کوچک از آن بتوانید تغییر و تفاوت اساسی ایجاد کنید. راه آن هم ساده است؛ استفاده از چند تکه کوچک هماهنگ یا یک تکه بزرگ که متناسب با پوشش است. زیورآلات شکل ها و کیفیت های متفاوتی دارند و در رنگ ها، طراحی ها و اندازه های متفاوتی عرضه می شوند. یک تکه طلا یا هر زیورآلات دیگری می تواند یک پیراهن ساده را به یک لباس مخصوص تبدیل کند. با استفاده از هر نوع زیور آلات شما می توانید مرکز توجه را در پوشش تان تغییر دهید. در هر صورت مهم است که چند راهکار اساسی را در استفاده از زیور آلات رعایت کنید.

نکات ست کردن جواهرات با لباس

کم کافی می باشد

یک تکه برجسته می تواند کافی باشد. به همین دلیل اصلاً نیاز نیست که خودتان را در انواع و اقسام زیور آلات غرق کنید. بهتر می باشد هر بار از یک تکه زینتی استفاده کنید اما اگر می خواهید از چند زیورآلات متفاوت استفاده کنید، باید بدانید که موقع استفاده از انگشتر و دستبند هر دو را از انواع بزرگ و براق انتخاب نکنید. همین طور گوشواره و دستبند نباید به یک اندازه بزرگ و برجسته باشند.گوشواره های آویز با دستبندهای پهن و ورقه ای در کنار هم زیبا می باشند و گردنبندهای بلند به همراه انگشترهایی از چند نوع سنگ رنگی عالی می باشند. دقت کنید که انتخاب های شما باید با هم هماهنگ باشند. سعی کنید همیشه از یک جنس فلز استفاده کنید و از این نوع زیورآلات با لباس تکه دوزی یا طرح های چند رنگ استفاده نکنید.گردنبندهای چند لایه یا چند پله هم اگر درست استفاده شوند بسیار زیبا می باشند، فقط باید به این نکته هم توجه کنید که یک گردنبند چند لایه را نباید با زیورآلات دیگر استفاده کنید. اگر کمربند استفاده می کنید، گردنبند بلند نبندید.

ساده باشید

زیورآلات بزرگ باید با لباس های ساده استفاده شوند. یادتان باشد که شما می خواهید زیورآلاتتان دیده شود به همین علت باید آنها را درست با لباس هایتان هماهنگ کنید، یک پیراهن مشکی با یک یا دو تکه از زیورآلاتی که جلب توجه می کند مناسب می باشد.همین طور شلوار جین و یک تاپ ساده سفید با یک گردنبند رنگی براق و بزرگ زیباست. وقتی می خواهید از زیورآلات براق یا طلایی استفاده کنید، رنگ های خنثی را انتخاب کنید زیورآلات ساده با لباس های طرح دار مناسب تر می باشد. با یک لباس نامناسب ممکن است توجه را از یک تکه طلا یا جواهر زیبا منحرف کنید.

نکات مهم در انتخاب و استفاده از جواهرات

گردنبند و اندازه یقه

در پوشیدن گردنبند باید به اندازه و مدل یقه لباس توجه کنید. یقه های باز، دکلته و هفت برای پوشیدن گردنبند مناسبتر می باشند. اگر پیراهنتان یقه ای دارد که پشت گردن حلقه شده است و درست شبیه یک گردنبند است، پوشیدن یک گردنبند اضافه کار چندان جالبی نمی باشد.

راهنمای استفاده از گوشواره

گوشواره های براق و برجسته زیبا می باشند و احتمالاً نخستین چیزهایی هستند که مورد توجه دیگران قرار می گیرند. گوشواره ها باید با شکل صورت شما هماهنگ باشند. گوشواره ای انتخاب کنید که با شکل صورت و ویژگی های چهره شما متناسب باشد. به طول، رنگ و فرم گوشواره دقت کنید.هنگامی که از گوشواره های سنگدار استفاده کنید که موهایتان رنگ براق دارد و خیلی بلند نیست. ما در اینجا درباره ایجاد تعادل و توازن حرف می زنیم، بنابراین اگر موهایتان فر یا مجعد است می توانید از گوشواره های بزرگ استفاده کنید. بهترین راه برای دیده شدن گوشواره این است که موهایتان را پشت گوش قرار دهید و همچنین به آرایش صورت توجه کنید تا با رنگ گوشواره هماهنگ باشد.

ست کردن درست جواهرات دست

به دست ها توجه کنید 

هنگامی که یک انگشتر بزرگ و برجسته به دست می کنید، بیشترین توجه را به سمت دستانتان می برید،به علاوه توجه به ناخن هایتان نیز بیشتر می شود در نتیجه خوب است علاوه بر پوشیدن یک انگشتر زیبا به زیبایی ناخن و دست توجه کنید. مطمئن شوید که رنگ ناخن هایتان در تضاد با رنگ انگشترتان نباشد. همچنین انگشتر رنگی و برجسته را با طراحی های رنگارنگ ناخن نپوشید. این شاید برای یک نوجوان جالب باشد اما برای خانم بزرگسال مناسب نمی باشد.

دست ها را زیبا کنید

النگوهای سری: گزینه خوب دیگری می باشد. فقط به یادتان باشد که اگر می خواهید چند النگو را با هم استفاده کنید فقط یک دستتان را با النگو بپوشانید. بیشتر از شش تکه النگو در یک دست خیلی زیبا نیست. سعی کنید اغراق نکنید.
دستبندهای پهن و ورقه ای: هنگامی که می خواهید یک تکه زینتی بسیار برجسته داشته باشید انتخاب مناسبی است. برای این کار خوب می باشد که لباس هایی بدون آستین یا با آستین های کوتاه بپوشید تا دست هایتان پیدا باشد.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکسسوری

خرید و فروش جواهرات

Published

on

فرق طلا با جواهرات چیست؟ 

فرق طلا با جواهرات این می باشد که در کار ساخته شده ازطلا هیچ گونه سنگ قیمتی بکار نرفته ولی در جوهرات سنگ های گرانبها بر روی کار ساخته شده نصب می گردد که این سنگ ها امکان دارد اتمی و یا اصل باشند به جواهراتی که سنگ اتمی بکار رفته جواهرات اتمی و به جواهراتی که سنگ اصل بکار رفته جواهرات اصل می گویند .
نوع خرید و فروش جواهرات با طلا فرق می کند:
1- فروش جواهرات = قیمت روزهرگرم طلا + اجرت شامل ( ارزش سنگهای بکارفته / اجرت ساخت پایه جواهر / مخراجی وسایرهزینه ها ) + سودفروشنده ( 15 % الی 20% ) همچنان که نحوه خرید طلا با جواهرفرق می کند شرایط فروش آنهاتوسط مصرف کننده نیز باهم فرق دارند در کار ساخته شده از طلا اجرت ساخت و سود فروشنده کسر و به نرخ روز خریداری می گردد ولی نحوه فروش جواهرات که تاکید و سفارش می کنم درحفظ فاکتور خرید آن دقت واهتمام لازم رابه عمل آورید ازروی فاکتور بدین صورت می باشد که سود فروشنده (15% الی20%) کسر و ترقی و یا تنزل از قیمت روز درج شده در فاکتور رامحسابه و بهاء آن را به صاحبش پرداخت می کنند.
2- فروش طلا = قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سودفروشنده ( 7یا8% )

راهنمای خرید و فروش جواهرات و طلا 

گروه اول آن هایی می باشند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به شمار می آید.
گروه دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند.

 

سومین گروه هم تلفیقی از ۲گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این ۳ گروه هستید که خواندن این مقاله را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با خرید و فروش جواهرات و طلا انتخاب کرده اید.

 

طلایی که طلایی نمی باشد.

درست است که اولین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید می باشد اما در حقیقت طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و… ) می تواند باشد.
به عنوان  مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در حقیقت تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. برخی از فروشندگان طلای سفید را زمان فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر می باشد اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

بهترین راه برای خرید جواهرات

به صورت کلی ۴ نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) داریم و تعداد زیادی سنگ های نیمه قیمتی مثل آمیتیس، سیترین، توپاژ و… که پیاده شدن این سنگ ها روی طلا آن را به جواهر تبدیل می کند. این که هنگام خرید جواهر چه سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بسیاری از خریداران جواهر است؛ به طور کلی سنگ جواهر به ۳ دلیل ارزش میابد.زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس می باشد از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر می باشند و کیفیت بالای آن ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن ها می شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج می باشد.
به عنوان مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به علت تراش بد و داشتن ناخالصی و… نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است. برای جلوگیری از این مشکل تنها راهی که می ماند این است که از جواهر فروشی هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند.
جواهر فروشی های معتبر زمان فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند درصورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید .

مزد ساخت طلا و جواهر

مبنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می گردد. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند مزد ساخت پایین تر و آن هایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت می باشند بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها روی بالا بردن هزینه اجرت اثر می گذارد.معمولا افرادی که به طلا تنها به عنوان خرید سرمایه نگاه نمی کنند و جنبه تک بودن و زیبایی آن برای شان دارای اهمیت است، برای داشتن یک طرح منحصر به فرد، حاضرند برای ساخت آن هر هزینه ای را بپردازند .

بهترین طلا برای ایرانی ها طلای18 عیار می باشد.

یک سوالی که بیشتر  وقت ها مشتریان از طلافروش ها می پرسند این است که عیار طلایی که می خریم چقدر باشد؟ درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید این می باشد که پایین ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن 24 عیار. اما اگر قرار باشد بگوییم بهترین نوع عیار برای خرید ایرانی ها چیست؟ جواب چیزی نیست غیر از طلای 18 عیار .

طلای دست دوم را از قفل آن بشناسید. 

بازار طلاهای دست دوم مدت هاست که داغ می باشد؛ تشخیص طلای دست اول و دست دوم شاید تا میزانی مشکل باشد. ساده ترین راه برای شناخت طلای دست دوم یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته است. در طلای دست دوم، این قسمت ها در مقایسه با بخش های دیگر کمتر براق اند و به خاطر استفاده هایی که از طلا شده،بخش هایی هم در این بخش ها دیده می شود.

طلای24 عیار ؟؟؟

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها می باشد. ‌عیار طلا معمولا از واحد كامل 24 بیان می‌شود به عنوان مثال طلای 24 عیار طلای خالص با حداقل 9/99 درصد طلا و طلای 18 عیار از 75 درصد طلا و 25 درصد فلز دیگر تشكیل شده است. ‌طلای خالص به علت نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین علت بیشتر طلایی كه در جواهرات به كار می‌رود طلای خالص نیست و سازندگان طلا برای اینکه آن را به زیورآلات تبدیل کنند، مس و نقره به آن اضافه می کنند تا با پایین آمدن عیار، قابل ساخت باشد.
در ایران از عیار 18 استفاده می‌شود اما در كشورهای عربی عیار طلا بین 20تا 24 متغیر می باشد و در كشورهای اروپایی یا ایالات متحده معمولا از عیار 14 استفاده می‌شود. پس تحت هیچ شرایطی فریب چیزی به اسم طلای 24 عیار را نخورید. تنها طلایی که 24 عیار خالص می باشد، شمش طلاست و به خاطر اینکه شمش فلز نرمی است، نمی شود به تنهایی از آن زیورآلات ساخت.

چگونه طلا را از نقره و پلاتین تشخیص دهید؟

تشخیص طلا از نقره و پلاتین کار راحتی می باشد. بر اساس یک اصل کلی، بیشتر طلاها با حرف انگلیسی K در کنار عددی که نشان دهنده عیار آن می باشد، بارگذاری می شوند. نقره ها را با علامت بیضی، مهر می کنند و پلاتین هم با حروف PT مشخص می شود، به همین خاطر برای تشخیص این تفاوت کار سختی ندارید.

Continue Reading

اکسسوری

نکاتی درباره نگهداری جواهرات

Published

on

بیشتر مردم اشتباهات رایجی را در مورد نگهداری جواهرات خود مرتکب می شوند. هر اشتباه اما راه حلی دارد که ما در اینجا آنها را به شما یادآوری می کنیم. با رعایت این نکات عمر جواهرات تان بیشتر خواهدشد. موارد نام برده، اشتباهات رایجی می باشدکه اکثر خانم ها و آقایان در مورد جواهرات خود مرتکب می شوند.

 شستن هر روزه جواهرات

جواهرات، چه حلقه ازدواج باشد چه گردنبندی از دوران کودکی، آنقدر زیبا و فریبنده می باشند که شما دوست دارید هر روز آنها را بیاویزید. حلقه ازدواج جزو آن دسته از جواهراتی است که آسیب بیشتری می بینند به این علت که هر روز آن را به دست می کنیم. اما اگر می خواهید که حلقه ازدواج تان عمر بیشتری داشته باشد، هنگام خواب و کار کردن با دستهایتان مانند ظرف شستن، نقاشی کردن یا حتی هنگامی که دستکش های لاتکس به دست می کنید، آنها را از دست هایتان در بیاورید. فقط یادتان باشد که آن را در جایی امن قرار دهید تا گم نشوند.

 شنا یا حمام کردن با جواهرات

نه تنها استفاده دائمی جواهرات کار اشتباهی می باشد، بلکه شما باید در شرایطی خاص مانند حمام کردن یا شنا کردن در دریا و استخر نیز آنها را در بیاورید. آب ماده ای است ساینده. تا به حال به سنگ هایی که در مسیر رودخانه قرار گرفته اند، دقت کرده اید؟ آب به مرور زمان سطح تمام آنها را صاف و صیقلی می کند. همین رخداد می تواند در مورد جواهرات شما هم رخ دهد اگر آنها را همیشه در حمام یا هنگام شنا به همراه داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید که عمر جواهرات تان بالا رود، آنها را در معرض مایعات قرار ندهید.

نگهداشتن جواهرات در مکان های مختلف

جواهرات خود را کجا نگه می دارید؟ حتما برای شما هم بارها رخ داده است که آنها را گم کنید یا حتی ندانید کجا پنهان شان کرده اید. اما چرا این اتفاق رخ می دهد؟ به این دلیل که  شما جواهرات خود را در جاهای مختلف نگه می دارید و هر بار یادتان می رود کجا دنبال شان بگردید. اگر می خواهید از این سردرگمی رها شوید، همانطور که برای کفش ها یا کلیدهایتان جای به خصوصی دارید، تمام جواهرات خود را هم در یک جای به ویژه و امن قرار دهید.

قرار دادن جواهرات در معرض دید

بهتر است جواهرات خود را از جلوی چشم دور نگهدارید و آنها را در جایی امن پنهان کنید. در این صورت شانس دزدها در یافتنشان کمتر خواهد شد. هستندافرادی که خودشان هم فراموش می کنند جواهرات خود را در کجا پنهان کرده اند. اگر شما هم جزو همان دسته هستید، بهتر است در این مورد دقت بیشتری به خرج دهید. مثلا مکان آن را در جایی یادداشت کنید یا با یکی دیگر از اعضای خانواده تان در میان بگذارید تا در صورت فراموشی، به بن بست نخورید.

شستشو جواهرات با دستگاه اولتراسونیک

دستگاه اولتراسونیک برای شستن جواهرات خوب می باشد اما باید حواس تان باشد که هر مدل جواهری را در آن قرار ندهید.برای مثال از گذاشتن مروارید، زمرد، اپال، مرجان در آن به شدت خودداری کنید.

غوطه ور کردن جواهرات در مواد شوینده به مدت زیاد

این که جواهرات خود را هر چند وقت یک بار در مواد شوینده قرار دهید، بهتر است اما حواستان باشد که مدت زمان این کار خیلی زیاد نباشد زیرا احتمال این که جواهرات نقره ای شما سیاه و طلاهایتان تغییر رنگ دهد، زیاد می باشد.

فشار آوردن به سنگ انگشتر برای بیرون آوردن از انگشت

شاید تا به حال توجه نکرده باشید اما گذاشتن و در آوردن انگشتر هم قانونی دارد.اکثر افراد، به خصوص آنهایی که انگشتر برای دست هایشان کمی تنگ است، زمان در آوردن انگشتر، به سنگ آن فشار می آورند. این کار به مرور زمان به انگشتر آسیب می رساند و سبب می شود که سنگ آن شل و حتی از انگشتر جدا شود. پس حواستان باشد که انگشتر خود را از دو طرف سنگ آن بگیرید.

Continue Reading

مطالب داغ